Po przerwie – Anderson Germany Continental GT (2013)
Przez dobrych kilka miesięcy Anderson Germany nie pokazało żadnego nowego samochodu, ale wczoraj to się zmieniło, bo niemiecka ekipa zaprezentowała przerobionego przez siebie nowego Bentleya Continentala GT. Tuner podniósł m.in. moc silnika tego wozu.
19.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sportowe auto z Wysp Brytyjskich nie zostało co prawda przez Niemców przemalowane na ciemnozielony, tradycyjny dla Bentleya kolor, ale jako szare także prezentuje się interesująco. Zresztą szarość jest przełamana czernią włókna węglowego, ponieważ kilka elementów wykonano z kompozytu.
Do tych części zaliczają się na przykład pokrywa silnika oraz klapa bagażnika. Oprócz nich jest trochę mniejszych detali zrobionych z mieszanki włókien i żywic. Jest to niewielki spojler pod przednim zderzakiem, listwy przymocowane do progów oraz imitacja dyfuzora z tyłu.
Nie podobają mi się końcówki rur wydechowych w kształcie równoległoboków, które są do tego wykonane jakby z byle jakiej cienkiej blachy. Przypomina to robotę jakiegoś domowego rzemieślnika, który nie ma za grosz talentu.
Podobają mi się za to felgi. Ich czarny kolor świetnie współgra z nowymi elementami karoserii, z kolei ich kształt nadaje Bentleyowi wizualną lekkość. Obręcze mają średnicę 22” i zostały ubrane w opony 265/30 z przodu oraz 295/25 z tyłu.
Przygotowany przez Anderson Germany Bentley ma także odświeżoną kabinę. Oczywiście nie zmienił się jej kształt ani układ przycisków i pokręteł, ale są za to nowe materiały. Przed oczami pasażera na desce rozdzielczej, a także na tablicy zegarów, kole kierownicy i tunelu środkowym pojawiło się włókno węglowe. Tapicerka deski rozdzielczej i częściowofoteli oraz drzwi jest zrobiona z Alcantary. Reszta poszycia wnętrza to skóra.
Nie pominięto także najważniejszego punktu tuningu – modyfikacji jednostki napędowej. Motor W12 normalnie ma 575 KM mocy maksymalnej i 700 Nm momentu obrotowego. Ponieważ ten 6-litrowy agregat jest wyposażony w podwójne turbodoładowanie, łatwo zwiększyć jego moc, zmieniając oprogramowanie ECU.
W przypadku Bentleya nowy program wymusił na turbosprężarkach pracę z wyższymi ciśnieniami doładowania, co przełożyło się na skok mocy do 665 KM. Dodatkowe 15 KM tuner otrzymał po montażu sportowego układu wydechowego zaopatrzonego w zawór regulujący natężenie dźwięku.
Wszystkie 680 KM trafia najpierw do 8-biegowej automatycznej przekładni firmy ZF, a następnie jest rozdzielane na cztery koła.
Niestety ani o osiągach podkręconego coupé, ani o kosztach tuningu Anderson Germany nie wspomina.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: W12, główny kąt rozwarcia cyl. – 72supo/sup, Volkswagen
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki KKK
- Moc maksymalna: 680 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 113,35 KM/l (seryjny – 95,87 KM/l)
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna ZF
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 335 mm
- Koła przednie: 9,0 x 22”
- Koła tylne: 10,5 x 22”
- Opony przednie: 265/30 R 22
- Opony tylne: 295/25 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2320 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,41 kg/KM (seryjny – 4,04 kg/KM)
- Długość: 4806 mm
- Szerokość: 1944 mm
- Rozstaw osi: 2746 mm
Źródło: carscoops