Plan Volkswagena na zyski? Większa autonomia poszczególnych marek
Volkswagen próbuje chwytać się nowych rozwiązań, by poprawić swoją sytuację finansową. Według dyrektora generalnego koncernu Volkswagen Auto Group kolejnym krokiem będzie zwiększenie autonomii niektórych marek wchodzących w skład grupy.
22.06.2023 | aktual.: 25.06.2023 13:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sytuacja w Grupie Volkswagena, a w szczególności w przypadku jej największej marki, być może nie jest zła, lecz z pewnością daleka od idealnej. Koncern ciągle musi pić piwo, które sam sobie nawarzył w związku z aferą Dieselgate, marka Volkswagen nie osiąga odpowiedniego poziomu rentowności, a firma Cariad, która jest odpowiedzialna za tworzenie oprogramowania, przeżyła ogromne zmiany wewnętrzne.
Wszystkie te problemy ciągną za sobą nie tylko konsekwencje finansowe. Opóźnienia w tworzeniu oprogramowania do samochodów koncernu bezpośrednio przyczyniły się do przesunięcia premier nowych modeli czy systemu autonomicznej jazdy, a także do ogromnych czystek na stanowiskach kierowniczych Cariadu. Zmiany są jednak zarządzane na wszystkich szczeblach koncernu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak podaje serwis ANEurope, nową strategię dotyczącą oszczędności przedstawił dyrektor generalny koncernu, Oliver Blume. VAG ma dać swoim markom więcej niezależności. Każdy producent otrzyma cel zwrotu ze sprzedaży, odpowiedni kapitał, a także autonomię w kontekście podejmowanych działań, by wspomniane cele osiągać.
Zmiana ta ma najbardziej pomóc markom popularnym, a przede wszystkim Volkswagenowi. W ostatnich latach bowiem pod kątem finansowym koncern dźwigany był na plecach Audi czy Porsche, podczas gdy sam Volkswagen zaczął przegrywać z konkurencją. Coraz lepiej radzi sobie również Skoda, która na nowych zasadach działania wprowadzonych przez Blume’a także powinna zyskać.