Pierwszy Lexus LF‑A zjechał z linii produkcyjnej [wideo]
Wygląd Lexusa LF-A nie jest żadną tajemnicą, gdyż nie raz mogliśmy podziwiać już ten samochód. Jednak wszystkie powstałe do tej pory egzemplarze były wersjami przedprodukcyjnymi i przeznaczone były do celów promocyjnych lub testowych. Jednak dopiero w mijającym tygodniu pierwszy produkcyjny Lexus LF-A zjechał z linii produkcyjnej. Jeśli jesteście ciekawi z ilu części składa się ten pojazd i ile stron liczy jego dokumentacja, to zapraszam do lektury.
20.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wygląd Lexusa LF-A nie jest żadną tajemnicą, gdyż nie raz mogliśmy podziwiać już ten samochód. Jednak wszystkie powstałe do tej pory egzemplarze były wersjami przedprodukcyjnymi i przeznaczone były do celów promocyjnych lub testowych. Jednak dopiero w mijającym tygodniu pierwszy produkcyjny Lexus LF-A zjechał z linii produkcyjnej. Jeśli jesteście ciekawi z ilu części składa się ten pojazd i ile stron liczy jego dokumentacja, to zapraszam do lektury.
Produkcja pierwszego egzemplarza rozpoczęła się 15 grudnia 2010 roku, a dopiero w tym tygodniu samochód oficjalnie zjechał z linii produkcyjnej. Lexus LF-A składa się z około 15 000 części, które w dużej mierze składane lub montowane są ręcznie. Wszakże to bardzo drogi supersamochód, a więc japońska jakość jest na pierwszym miejscu.
Przy budowie jednego egzemplarza pracuje natomiast 170 osób, wliczając w to ekipę pracującą przy produkcji komponentów wykonanych z wzmocnionego włóknem węglowym tworzywa sztucznego (CFRP - Carbon Fiber Reinforced Plastic). Krótki film wideo z produkcji CFRP możecie zobaczyć poniżej. A materiału tego w nowym modelu LF-A nie brakuje, gdyż składa się on w 65% z tego lekkiego i mocnego surowca.
Każdy egzemplarz sportowego Lexusa kończy swoją podróż na linii produkcyjnej z dokumentacją liczącą 3500 stron, z czego 300 dotyczy samego procesu produkcyjnego. Oczywiście dokumentacja ta trafi do archiwum, gdzie Lexus zachowa ją w celu identyfikacji poszczególnych zdarzeń i części.
Przypomnijmy, że sercem tego samochodu jest lekka 4,8-litrowa jednostka w układzie V10, która generuje około 560 KM i 480 Nm momentu obrotowego. Ponadto każdy egzemplarz powstaje wedle zlecenia indywidualnego klienta, a Lexus planuje wyprodukować jedynie 500 egzemplarzy modelu LF-A.
Źródło: Autoevolution • Motor Authority