Peugeot Quartz Concept – 500 KM i wydrukowane fotele
Studyjny Peugeot Quartz zadebiutuje w Paryżu. Producent wykorzystał szereg niekonwencjonalnych metod do jego stworzenia.
19.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Peugeot Quartz ma 4,5 m długości i 2,06 m szerokości. Pojazd został wyposażony w 23-calowe felgi. Reflektory zostały wykonane w technologii LED. Daj jest zwieńczony dwoma spojlerami.
Crossover bazuje na platformie EMP2. Konstrukcja jest kompozytowa, a płaty nadwozia klejone. Dzięki temu samochód jest na tyle sztywny, że można było wyeliminować słupki B.
Drzwi otwierają się do góry, a we wsiadaniu pomaga wysuwany próg. Fotele powstały z włókien poliestrowych (uzyskanych m.in. z butelek) przy wykorzystaniu druku cyfrowego. Zastosowanie takiej technologii sprawia, że elementy nie wymagają obróbki i są od razu gotowe do montażu. Oszczędza się też na materiale, ponieważ nic nie trzeba docinać.
Do wykończenia foteli, dachu, słupków i podłogi użyta została skóra, zaś konsoli środkowej bazalt. Kierowca ma przed sobą tzw. i-Cockpit z poliwęglanowym wyświetlaczem Head-Up. Przy pomocy przycisków na niewielkiej kierownicy można zmieniać biegi, tryby jazdy i włączać kierunkowskazy.
Głównym źródłem napędu modelu Peugeot Quartz Concept jest benzynowy silnik 1,6 THP rozwijający moc 270 KM. Jest on wspomagany przez dwa silniki elektryczne generujące po 115 KM każdy, po jednym na oś przednią i tylną. Łączna moc 500 KM trafia na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej.
Do wyboru są tryby ZEV, Road oraz Sport. Ten pierwszy jest w pełni elektryczny. Pozwala pokonać przy wykorzystaniu jedynie prądu ok. 50 km. Pneumatyczne zawieszenie samoczynnie zmienia prześwit w zakresie 300-350 mm. Jest sprzężone z systemem kamer i nawigacją satelitarną. Układ na bieżąco sprawdza trasę i stan nawierzchni.