Peugeot 508 - oficjalnie oficjalny! Nowe fakty
I tak to już jest. Wczoraj świat obiegły pierwsze zdjęcia z "wycieku", dzisiaj mamy oficjalną informację Peugeot na temat modelu 508 i oficjalnie oficjalne fotografie! Zatem, jak wyglądają szczegóły nowego francuza?
13.07.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zupełnie nowy Peugeot 508 został przedstawiony, nieco pod przymusem, gdyż wczoraj dostały się do Internetu zdjęcia które jakimś cudem wyciekły z firmy. Część informacji jest podobna do wczorajszych, ale dzisiaj mamy pewność, że są prawdziwe.
Na początek dostępne będą dwie wersje nadwoziowe - sedan i kombi. 508 będzie zastępować dwa modele które znikną z rynku, mianowicie 407 oraz 607. A trochę szkoda, bo 407 coupe było ciekawe. Pytanie, czy powstanie coupe na bazie 508?
Debiut modelu nastąpi jesienią podczas Paris Motor Show, a z salonu będziecie mogli nim wyjechać na początku przyszłego roku.
Peugeot 508 jest niczym innym jak produkcyjną wersją conceptu 5 by Peugeot zaprezentowanego w Genewie w marcu tego roku. Jak informuje producent, 508 reprezentuje drogę stylistyczną całej marki. Według nich, to nowy, subtelny język projektowania. Nawiązania widać również do conceptu SR1. Charakterystyczny od tej pory i stosowany w większości nowych modeli ma być nowy grill zastosowany w 508.
Po raz pierwszy widzimy również wnętrze nowego 508, które nawiązując do informacji producenta: jest kombinacją nowoczesnej technologii, wysokiej jakości materiałów oraz wizualnie atrakcyjny... ale takie rzeczy działy PR piszą zawsze.
Do konkretów. 508 bazuje na platformie technologicznej grupy PSA platform 3, która stosowana jest również w Citroenie C5, czy odchodzącej 407-ki. Wymiary są następujące: długość wynosi 4,79 m (sedan) oraz 4,81 m (kombi). Zatem, 508-ka jest o około 100mm dłuższa niż model 407 sedan i o około 100mm krótsza niż 607-ka.
Niestety Peugeot nie przedstawił wielu technicznych informacji. Wspomniał jednak, że wersja HYbrid4 jest planowana. W salonach może znaleźć się w okolicach połowy 2011 roku. Będzie to kombinacja silnika turbo diesel zamontowanego z przodu oraz jednostki elektrycznej ulokowanej z tylu nadwozia. Moc wyniesie około 200 KM, a emisja CO2 - 99 g/km.
Peugeot 508 wykorzystywać będzie garść systemów zmniejszających zużycie paliwa, takich jak między innymi Start/Stop system.
Wersja europejska produkowana będzie w Rennes we Francji. Francuzi rozważają również produkcję specjalnej wersji dla... Chin.
Będzie sukces? Z Waszych wypowiedzi pod wczorajszym wpisem wynika, że zbytnio Wam się nie podoba nowy 508.[block position="inside"]8888[/block]
Źródło: Carscoop