Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sterowiec Goodyear Blimp towarzyszy od lat najwspanialszemu wyścigowi świata. W tym roku mogłem wsiąść na pokład tego niesamowitego statku powietrznego i spojrzeć na Circuit de la Sarthe z innej perspektywy. Zapraszam was do obejrzenia zdjęć, które powstały w trakcie lotu.
1/ 20
Goodyear Blimp – czym właściwie jest?
Blimp to nazwa tradycyjna, bo oznacza sterowiec ciśnieniowy, zachowujący swój kształt dzięki ciśnieniu gazu, który go (lub balony znajdujące się w jego wnętrzu) wypełnia. Obecnie we flocie Goodyeara pracują już sterowce półszkieletowe, takie jak widoczny na zdjęciu Zeppelin NT.
2/ 20
Kokpit Goodyear Blimpa
Sterowce Goodyeara zmieniły się na przestrzeni lat. Zeppelin, którym leciałem to niezwykle nowoczesna maszyna, ale wyglądem zewnętrznym nadal nawiązuje do tak ikonicznych aerostatów, jak np. Spirit of Goodyear (przeszedł na emeryturę w 2014 po Daytona 500). Zeppelin NT wypełniony jest helem i ma pojemność 8425 m3, mierzy 75 m długości. Napędzany jest przez trzy 200-konne silniki spalinowe, które są w stanie rozpędzić sterowiec do 120 km/h.
3/ 20
Oreca #35 zespołu Alpine Elf Team
4/ 20
Chevrolet Camaro NASCAR z Garage 56 oraz Alpine #36
5/ 20
Oreca Team WRT #31 oraz Porsche 911 RSR-19 #56
6/ 20
Ferrari 488 GTE Evo Walkenhorst Motorsport #100
7/ 20
Cadillac V-Series.R #3
8/ 20
Toyota Gazoo Racing GR010 Hybrid #8
9/ 20
Oreca Inter Europol Competition #34 (po prawej) i Porsche 963 #5
10/ 20
Corvette C8.R #33
11/ 20
Corvette C8.R #33
12/ 20
Oreca #36 zespołu Alpine Elf Team
13/ 20
Oreca #36 zespołu Alpine Elf Team
14/ 20
Porsche 963 #5
15/ 20
Toyota Gazoo Racing GR010 Hybrid #8
16/ 20
Oreca Inter Europol Competition #34 (po prawej) i Porsche 963 #5
17/ 20
Od dołu: Porsche 963 #75, Oreca zespołu United Autosports, Ferrari 488 GT Evo #54
18/ 20
Oreca Inter Europol Competition #34 (po prawej) i Porsche 963 #5
19/ 20
Chevrolet Camaro NASCAR z Garage 56 oraz Alpine #36
20/ 20
Jedno z wielu miejsc wokół toru Circuit de la Sarthe, gdzie fani wyścigów długodystansowych nocują w kamperach i namiotach, by być możliwie najbliżej akcji