Paryż 2010 | 2013 Lotus Esprit [wideo]
Lotus przed salonem samochodowym w Paryżu ujawnił tylko jeden model - Elite, o którym mogliście przeczytać na łamach Autokult.pl. Jednak był to tylko początek. W Paryżu Lotus zaprezentował kolejne 4 nowe modele: Esprit, Elan, Elise i Eterne. W tym i w 3 kolejnych wpisach postaram się Wam przybliżyć nieco sylwetkę każdego z nich. Zapraszam do lektury popartej oczywiście galerią.
01.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lotus przed salonem samochodowym w Paryżu ujawnił tylko jeden model - Elite, o którym mogliście przeczytać na łamach Autokult.pl. Jednak był to tylko początek. W Paryżu Lotus zaprezentował kolejne 4 nowe modele: Esprit, Elan, Elise i Eterne. W tym i w 3 kolejnych wpisach postaram się Wam przybliżyć nieco sylwetkę każdego z nich. Zapraszam do lektury popartej oczywiście galerią.
Przed paryskim salonem wiele mówiło się, że Lotus zaprezentuje nową odsłonę kultowego modelu Esprit. Sam producent zbyt wiele na ten temat nie mówił, jednak jego milczenie było zamierzone, gdyż 4 nowe modele to bogactwo obfitości ze strony Lotusa. Wszystkie samochody rozpoczynają nowy rozdział w epoce marki - nowy język stylistyczny jest tożsamy z zaprezentowanym wcześniej modelem Elite.
Lotus Esprit revealed in Paris
Jednak przejdźmy do konkretów. Nowy Esprit ma pojawić się na rynku w 2013 roku. Źródłem napędu ma być centralnie umieszczona, 5,0-litrowa jednostka w układzie V8 produkcji Lexusa, która będzie generować 550 KM w podstawowej wersji i 620 KM w mocniejszej odmianie R. Moment obrotowy wynosi natomiast 720 Nm.
Wszystko to w pojeździe ważącym 1450 kilogramów, a więc sporo jak na Lotusa. Jednak szefostwo brytyjskiego producenta twierdzi, że dzięki mocniejszym silnikom i odpowiednio dobranym proporcjom właściwości jezdne pojazdu nadal będą świetne - tak jak w obecnych Lotusach. Póki co pozostaje wierzyć na słowo, a wszystko jak zawsze zweryfikuje rynek.
Napęd z centralnie umieszczonej V8 będzie przekazywany na tylne koła poprzez 7-biegową przekładnię z łopatkami przy kierownicy. Pierwsze 100 km/h zobaczymy na cyferblacie już po 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna oscylować będzie w granicach 330 km/h. Przewidywana cena to 110 000 funtów.[block position="inside"]8648[/block]