Oto jednostka napędowa Forda Mustanga Shelby GT350
Ford zwykle decydował się na silniki doładowane w topowych modelach sportowych, ale tym razem zaprezentował swoją najmocniejszą jednostkę napędową bez doładowania, która trafi pod maskę Mustanga Shelby GT350.
04.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy Ford Mustang GT350 oraz torowa wersja GT350R zostały przygotowane przez Ford Performance i teraz dział sportowy prezentuje silnik oraz jego płaski wał korbowy, którym bardzo się szczyci. Płaski wał nie jest zwykle stosowany w motorach V8 ze względu na większe trudności z wyrównoważeniem silnika, ale z drugiej strony, V8 z takim rozwiązaniem lepiej wkręca się na obroty, dlatego tzw. flat-plane stosuje się w jednostkach napędowych przygotowanych do sportu.
Ford Shelby GT350 & GT350R Mustang
Znamy już podstawowe parametry silnika o pojemności 5,2 litra. Mówiono początkowo o mocy ponad 500 KM i momencie obrotowym przekraczającym 540 Nm. W rzeczywistości moc maksymalna to 526 KM osiągana przy 7200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy sięga wartości 580 Nm i osiągany jest przy 4750 obr./min. Według informacji z Ford Performance, 90 procent momentu obrotowego dostępne jest w przedziale 3450-7000 obr./min. Maksymalne obroty silnika to aż 8250 obr./min. Ostatnia wartość jest imponująca jak na amerykańskie V8. Napęd na skrzynię biegów będzie przenosiło dwutarczowe sprzęgło z kołem dwumasowym.
Shelby GT350 i GT350R to na chwilę obecną najszybsze odmiany nowego Mustanga jakie będzie można kupić w sieci dilerskiej Forda. Są odelżone i mają sztywniejsze zawieszenie oraz mocniejsze hamulce. Wersja GT350R jest o 60 kg lżejsza m. in. dzięki karbonowym felgom i pozbawieniu jej takich udogodnień jak klimatyzacja czy radio. Ma też amortyzatory o zmiennej sile tłumienia, a 4 miesiące temu Ford pochwalił się, że pokonała tor Nurburgring Nordschleife w czasie 7 minut i 32 sekundy.