Opel zmienia logo i zapowiada początek nowej ery
Ingerencję w wygląd loga marki nie są niczym nowym, ale można odnieść wrażenie, że temu zabiegowi coraz bardziej towarzyszy napompowana do granic możliwości otoczka. Teraz zmianę ogłosił Opel, który wraz z nowym wizerunkiem zamierza rozpocząć erę, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje.
01.12.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przyszedł też czas na mały lifting dla znaku rozpoznawczego Opla. Zmianą, którą najłatwiej zauważyć, jest neonowo-żółte tło. Mogłoby się wydawać, że ten kolor towarzyszy Oplowi od dawna, jednak dotychczasowy odcień bardziej wpadał w pomarańcz.
Nowy kolor ma elektryzować i symbolizować nową, bezemisyjną przyszłość marki. Opel użył go już na słupkach prototypu GT X Experimetal, który według producenta rozpoczął podróż do przyszłości. Oczywiście ma on także mocno oddziaływać na odbiór, przez co lepiej zapadać w pamięć.
Oprócz tego delikatnej modyfikacji poddano samo logo – charakterystyczny "blitz" narysowany jest teraz cieńszą linią, a napis "OPEL" pod nim napisany jest nową czcionką "Opel Next". Ta z kolei może występować w 3 wariantach – lekkiej, zwykłej i pogrubionej.
"Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów" — mówi w oświadczeniu Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.
Nowe logo powiązane jest też z odświeżonym językiem stylistycznym z przednim panelem Opel Vizor oraz nowym wnętrzem Pure Panel. Rozwiązania wdrażane są do kolejnych modeli, a w pierwszej kolejności otrzyma go Mokka i Crossland. Daje to też pewnego rodzaju wgląd, czego możemy spodziewać się po nowej Astrze, która niebawem powinna ujrzeć światło dzienne.
Producent podkreśla dodatkowo, że nowe wzornictwo eliminuje niepotrzebne ozdobniki odwracające uwagę. W ten sposób Niemcy chcą zadeklarować swoją wyrazistość, postępowość oraz otwartość na nowości i przyszłość.