Opel będzie sprzedawał auta w Ekwadorze i Kolumbii. Zacznie od crossoverów i dostawczaków
Koncern PSA, do którego należy marka Opel, podjął decyzję o rozszerzeniu jej działalności o nowe rynki Ameryki Południowej. Latem 2020 w Ekwadorze i Kolumbii pojawią się modele Grandland X, Crossland X, Combo Cargo oraz Vivaro.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ekspansja Opla na nowych rynkach rozpocznie się od crossoverów i modeli dostawczych, gdyż właśnie takie konstrukcje powinny cieszyć się największym wzięciem wśród południowoamerykańskich klientów. W późniejszym okresie do oferty dołączy też najprawdopodobniej Corsa i być może Astra.
Obecność w Ameryce Południowej jest częścią większego planu zapoczątkowanego przez PSA w listopadzie 2017 roku, kiedy to rozpoczęto sprzedaż Opli w RPA. Trzy miesiące później do listy dołączyła Tunezja, a następnie Liban, Maroko, Ukraina, Izrael i Rosja. Jak widać, Francuzi nie zwalniają tempa, szukając klientów wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
Proces popularyzacji niemieckiej marki w świecie potrwa co najmniej do 2022 roku. Docelowo modele z Russelsheim pojawią się w 20 krajach, w których Opel nie sprzedawał swoich aut nigdy wcześniej, bądź robił to dawno temu. Przedstawiciele PSA liczą, że taka strategia pozwoli zwiększyć zyski i umocnić pozycję marki w świecie.
Warto wspomnieć, że po przejęciu przez Francuski koncern i solidnej restrukturyzacji Opel, który przez 20 lat przynosił wyłącznie straty, nareszcie stał się rentowny. Firma zaczęła ponownie zarabiać w 2018 roku i wszystko wskazuje, że pod przewodnictwem PSA będzie robić to nadal.