Onyx Bentley Continental GTVX V8 Concept (2013)
Mało znana firma Onyx już po raz drugi zabiera się do modyfikowania Bentleya Continentala GT. Pierwsze auto miało widlastą dwunastkę pod maską, nowy wóz ma jednostkę 8-cylindrową. Ale mocy jej nie brakuje…
02.10.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
O pierwszym Continentalu Onyxa pisałem ponad 2 lata temu. Tamten pojazd należał do pierwszej generacji sportowego coupé Bentleya. Teraz mamy do czynienia z drugą. Maszyna jest wprawdzie prototypem, ale już wkrótce tuner będzie oferował swoje przeróbki każdemu właścicielowi Continentala GT.
Wystarczy jedno spojrzenie, żeby zauważyć, że samochód jest po modyfikacjach. Onyx zmienił wiele elementów karoserii. Wszystko zaczyna się już na przednim zderzaku, do którego dołożono inną niż fabryczna dolną część wraz z niewielkim splitterem. Z pokrywy silnika, niczym skrzela, wystają dwa wyloty powietrza.
Dzięki nakładkom na przednie i tylne błotniki nadwozie stało się szersze o 30 mm. Nowe nakładki zgrano zarówno z przednim spojlerem, jak i listwami progowymi oraz innym – szerszym – tylnym zderzakiem, w który wkomponowano imitację dyfuzora.
Na pokrywie bagażnika znajduje się niewielka lotka, która spełnia nie tylko funkcję ozdobną, ale też aerodynamiczną. Onyx informuje, że przebadał w tunelu aerodynamicznym wszystkie instalowane przez siebie części. Pytanie tylko, czy elementy zostały tylko przebadane czy też zoptymalizowane pod kątem docisku.
Czarne 22-calowe felgi w połączeniu z bardzo niskoprofilowymi oponami oraz przerobionym nadwoziem robią ogromne wrażenie. Za nimi kryją się seryjne hamulce oraz pneumatyczne zawieszenie. To ostatnie zostało obniżone o 10 mm za sprawą nowego oprogramowania.
Nowe oprogramowanie rządzi też silnikiem. Widlasta ósemka ma objętość skokową zaledwie 4 l. Jak na standardy Bentleya to niewiele. Motor jest doładowany dwiema turbosprężarkami w układzie równoległym i w normalnym Continentalu GT V8 ma moc 507 KM przy 6000 obr./min. Teraz jednak silnik dysponuje równymi 600 KM. Wartość maksymalnego momentu obrotowego pozostaje nieznana.
Tuner obiecuje, że przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę w coupé z 600-konnym silnikiem wynosi mniej niż 4 s. Dla samochodu seryjnego ten parametr przyjmuje wartość 4,60 s. Prędkość maksymalna pozostaje w sferze domniemywań.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8 90supo/sup, Volkswagen (Audi)
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3993 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 600 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 150,26 KM/l (seryjny – 126,97 KM/l)
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 22”
- Koła tylne: 22”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2295 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,83 kg/KM (seryjny – 4,53 kg/KM)
- Długość: 4806 mm
- Szerokość: 1973 mm (+ 30 mm)
- Wysokość: 1394 mm (- 10 mm)
- Rozstaw osi: 2746 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: poniżej 4,00 s
Źródło: automobilesreview