Ojciec Lexusa LF‑A zginął pod Ringiem!
Jak podają niemieckie tytuły, zginął szef kierowców testowych Toyoty/Lexusa. 67-letni Hiromu Naruse uczestniczył w wypadku na drodze numer 410 nieopodal toru Nurburgring, w Niemczech. Jak wspominają go współpracownicy - był ojcem Lexusa LF-A. Był też jednym z najlepszych kierowców testowych!
24.06.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak podają niemieckie tytuły, zginął szef kierowców testowych Toyoty/Lexusa. 67-letni Hiromu Naruse uczestniczył w wypadku na drodze numer 410 nieopodal toru Nurburgring, w Niemczech. Jak wspominają go współpracownicy - był ojcem Lexusa LF-A. Był też jednym z najlepszych kierowców testowych!
Jechał (choć z tego co wiadomo, chyba nie siedział za kierownicą) Lexusem LF-A Nurburgring Edition, który jest jeszcze w fazie testów. Podczas ruchu drogowego Lexus zderzył się czołowo z BMW serii 3, w którym również siedzieli kierowcy testowi, tyle że BMW. Pasażerowie BMW przeżyli, jednak jeden z nich znalazł się w szpitalu w stanie krytycznym. Niemiecka policja ustala przyczyny wypadku. Relacja z miejsca kolizji zamieszczona jest na niemieckim serwisie - możecie ją zobaczyć TUTAJ. Polecam przeczytać bardzo dobry tekst Damona Lavrincao jego spotkaniu z jednym z najlepszych kierowców testowych świata - znajdziecie go TUTAJ.
Hiromu Naruse był bardzo zaangażowany w prace badawcze nad supersportowym modelem LF-A. Podobnie jak wielu innych sportowych, bądź usportowionych modeli koncernu Toyoty dla której pracował od 1963 roku! Testował nawet legendarną Toyotę 2000GT.
Testowy LF-A którym podróżował warte było 1,5 million euro.
Lexus LF-A Nurburgring Edition jest limitowaną wersją tego auta. Powstanie tylko 50 egzemplarzy. Dysponuje 570 konnym silnikiem V10 o pojemności 4,8 litra.