Ogromna akcja serwisowa General Motors. Objęła prawie milion aut
General Motors ogłosiło, że musi poddać akcji serwisowej naprawdę ogromną liczbę wyprodukowanych przez siebie samochodów. Łącznie jest to niemal milion egzemplarzy pojazdów od Chevroleta, Buicka i GMC.
14.05.2023 | aktual.: 15.05.2023 13:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Akcje serwisowe są w świecie motoryzacji czymś dość pospolitym. Czasami wezwanie samochodów do serwisu powiązane jest z bardzo poważnymi wadami, które ujawniły się wielu posiadaczom danego modelu. W innych przypadkach jest to działanie czysto zapobiegawcze, by jak najszybciej wyeliminować potencjalnie poważną usterkę. Najczęściej jednak nie jest to duża grupa egzemplarzy.
Kompletnie inaczej wygląda historia, w której centrum znajduje się koncern General Motors. Jak podaje Reuters, Amerykanie wezwali całą rzeszę swoich samochodów do stawienia się w serwisie. Sprawa jest dość poważna, bowiem dotyczy ona dokładnie 994 763 egzemplarzy. Takie liczby w przypadku akcji serwisowych są spotykane dość rzadko, lecz tym razem stoi za tym poważny powód.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Akcja dotyczy modeli Buick Enclave, Chevrolet Traverse oraz GMC Acadia produkowanych w latach 2014-2017, a związana jest ona z wadliwymi poduszkami powietrznymi. W wypadku z udziałem wspomnianego Traverse’a poduszka w kierownicy rozerwała się podczas napompowywania, co doprowadziło do obrażeń twarzy u kierowcy. Właściciele aut wymienionych wyżej w ramach akcji otrzymają nowe poduszki powietrzne.
Chociaż liczba niemal miliona wezwanych egzemplarzy może robić wrażenie, GM nie jest nawet blisko dołączenia do niesławnego rankingu producentów z największymi akcjami serwisowymi na koncie. Rekordzistą jest Ford, który w związku z jedną wadą wezwał do warsztatów niemalże 14,5 miliona swoich samochodów w latach 2008 i 2009. Ba, nie będzie to nawet rekordowa akcja koncernu GM!