Odświeżony Nissan Juke w Genewie [aktualizacja]
Dziś w Genewie Nissan oficjalnie zaprezentował model Juke po faceliftingu. Na jakie zmiany zdecydowali się Japończycy?
04.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ujawniona nieco wcześniej seria teaserów dała już pogląd na to, jak będzie wyglądał odświeżony Juke. Zmiany nie są radykalne, więc fani oryginalnej, jedynej w swoim rodzaju stylistyki Juke’a nie będą zawiedzeni.
Japońscy styliści zmodyfikowali pas przedni. Widać przestylizowany zderzak, ksenonowe reflektory i nowe światła LED do jazdy dziennej, których kształt nawiązuje do reflektorów Nissana 370Z. Z tyłu zmieniono zderzak i światła. Na liście wyposażenia opcjonalnego pojawił się spory szyberdach oraz nowe wzory felg aluminiowych. Do palety lakierów dodano trzy nowe kolory.
Klienci będą również mogli wybierać spośród nowych opcji personalizacji wnętrza. Wyposażenie wzbogacono o technologie znane z innych Nissanów, miedzy innymi NissanConnect, Nissan Safety Shield i Around View Monitor. Co ciekawe, w wersjach z napędem FWD przeorganizowano przestrzeń bagażową. Jej pojemność wzrosła do 354 l.
Zmiany objęły także gamę silnikową. 1,6-litrowy, wolnossący silnik benzynowy został zastąpiony 1,2-litrowym, turbodoładowanym motorem DIG-T znanym z nowego Qashqaia. Generuje on 115 KM i 190 Nm momentu obrotowego. Motor ten będzie dostępny jedynie w wersji z napędem na oś przednią. W ofercie nadal pozostaje 190-konny motor DIG-T i 1,5 litrowy silnik wysokoprężny.
Odświeżony Nissan Juke pojawi się w salonach latem bieżącego roku.
Odświeżony Nissan Juke - galeria zdjęć
[aktualizacja 4 marca]
Wraz ze standardową wersją Juke'a, Nissan w Genewie zaprezentował również odświeżony model Juke Nismo RS. Samochód oczywiście przeszedł podobne modyfikacje co wersja standardowa, jednak wyróżnia się agresywniejszym body kitem znanym z modelu sprzed faceliftingu.
Pod maską znajduje się 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który w zależności od wybranej wersji generuje 218 KM i 280 Nm momentu obrotowego (napęd FWD i 6-stopniowa skrzynia manualna) lub 218 KM i 250 Nm momentu obrotowego (napęd AWD i skrzynia Xtronic CVT). W odświeżonej wersji japońscy inżynierowie poprawili sztywność konstrukcji, zainstalowali wydajniejsze hamulce oraz lekko zmodyfikowali nastawy zawieszenia aby pojazd prowadził się jeszcze lepiej.