Nowy Volkswagen Transporter - oficjalna odsłona

Zaledwie jeden dzień po tym, jak w Internecie znalazły się pochodzące z niewiadomego źródła zdjęcia nowego Volkswagena Transportera/Multivana, niemiecki producent postanowił wyłożyć karty na stół. Przed Wami kolejna odsłona niemieckiej solidności dla wielodzietnych rodzin, kurierów oraz ogrodników.

Nowy Volkswagen Transporter - oficjalna odsłona
Bartosz Pokrzywiński

20.08.2009 | aktual.: 10.10.2022 18:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zaledwie jeden dzień po tym, jak w Internecie znalazły się pochodzące z niewiadomego źródła zdjęcia nowego Volkswagena Transportera/Multivana, niemiecki producent postanowił wyłożyć karty na stół. Przed Wami kolejna odsłona niemieckiej solidności dla wielodzietnych rodzin, kurierów oraz ogrodników.

Zacznijmy od wyglądu zewnętrznego. Linia nadwozia nie zmieniła się praktycznie wcale, co było akurat do przewidzenia, po co zmieniać coś co jest dobre i uniwersalne. Wnuczek "Bulika" dostał całkowicie odmieniony pas przedni z większymi lampami nawiązującymi do nowych modeli niemieckiego producenta(Scirocco, Golfa i Polo), zmieniony zderzak, wloty powietrza oraz lusterka. Z boku mamy teraz również chromowaną listwę, a z tyłu nowe klosze lamp.

W kabinie podobnie jak na zewnątrz, jedynie "aktualizacja" na obecny standard Volkswagena. Trójramienna kierownica, nowe zegary oraz najnowszy model radia z nawigacją obsługiwaną za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz tego auto wyposażono w ulepszony system ESP, system pomocy podczas ruszania ze wzniesienia oraz Side Assist, który informuje nas o pojazdach znajdujących się w martwym punkcie.

Pod maską królują jednostki diesla o pojemności 2.0-litra z systemem common-rail w czterech wersjach: 84KM i 220Nm(dla kogo?!), 102KM i 250Nm, 140KM i 340Nm oraz najmocniejsza odmiana z mocą 180 koni i 400Nm momentu obrotowego. Dla każdego coś miłego. Jak twierdzi niemiecki producent jednostki ograniczyły swój apetyt na paliwo nawet o 1.9-litra na sto kilometrów, emisja szkodliwego dwutlenku węgla spadła natomiast aż o 52g/kilometr.

Ciekawostką jest nowa siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG, która pierwszy raz będzie dostępna również w wersjach z napędem 4Motion. T5 zadebiutuje na salonie we Frankfurcie, natomiast na rynek trafi już w październiku.

Po co zmieniać coś co jest dobre? Wystarczło więc tylko delikatnie poprawić.[block position="inside"]9773[/block]

Źródło: carscoop.blogspot.com

Komentarze (0)