Nowy samochód Kena Blocka na Gymkhanę 7
W siódmej części słynnej Gymkhany Ken Block przesiada się z samochodu rajdowego, na wyścigowy. Ale za to jaki!
05.11.2014 | aktual.: 08.10.2022 08:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ford Mustang Hoonicorn RTR, bo tak brzmi nazwa tego cacka, został przygotowany przez firmy Hoonigan RD oraz RTR wspólnie z Kenem Blockiem. Auto powstawało przez dwa lata w Charlotte w Karolinie Północnej. Oparty na Fordzie Mustangu 1965 notchback wóz ma silnik Forda Roush Yates V8 o pojemności 6,7 l i mocy 845 KM. I tu ciekawostka, bo napęd przenoszony jest na cztery koła (!) przez wyczynową przekładnię Sadev. Opony o rozmiarze 295/30/18 przygotowała firma Pirelli na specjalne zamówienie Blocka.
Jestem podekscytowany mogąc zaprezentować to auto szerokiej publiczności na targach SEMA na stoisku Forda. Jest to projekt, nad którym pracowałem przez dwa lata i oglądanie tego auta w pełnej okazałości oraz prowadzenie go w Gymkhanie 7 jest niesamowitym uczuciem. Wiedziałem, że współpraca z Vaughnem Gittin Jr’em oraz jego teamem RTR była dobrym wyborem, jako że Mustangi to ich świat, a przy tym projekcie przebili samych siebie. Staranność wykonania zarówno jeśli chodzi o mechanikę auta, jak i jego karoserię jest powalająca. Jest to bez wątpienia najlepsze auto do Gymkhany, jakie kiedykolwiek miałem. – mówi Ken Block.
HOONICORN RTR - SPECYFIKACJA:
SILNIK: Ford Roush Yates 6,7 l V8, 845 KM
NAPĘD: 6-biegowa skrzynia Sadev SC90-24, napęd na 4 koła, hydrauliczny system hamulca ręcznego
ZAWIESZENIE: komponenty i geometria specjalnie opracowane przez ASD Motorsports
BODY: nadwozie Forda Mustang 1965 zaprojektowane przez RTR, Kena Blocka oraz Hoonigan RD, w pełni rurowe zawieszenie ASD Motorsports, klatka bezpieczeństwa oraz słupki drzwi ASD Motorsports, panele obudowy z włókna węglowego RTR
FELGI: fifteen52 three-piece R40, 18” x 10.5”
OPONY: Pirelli Trofeo R, 295/30/18, mieszanka na zamówienie Kena Blocka