Nowy Opel Astra z polskim cennikiem. Jest tańszy niż większość konkurentów

Opel Astra od debiutu pierwszej generacji był znany jako jedna z tańszych propozycji w segmencie. Nowa generacja po publikacji cennika podtrzymuje ten trend, choć sama kwota wcale nie wydaje się taka niska.

Nowy Opel Astra
Nowy Opel Astra
Źródło zdjęć: © fot. Aleksander Ruciński
Filip Buliński

08.12.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Chociaż nowa Astra opracowana została pod okiem Franzuców, Opel na każdym kroku stara się podkreślić jej niemiecki charakter, m.in. nadając poszczególnym elementom stylistycznym typowo niemieckie nazwy. Co prawda pod maską w dalszym ciągu znajdziemy zarówno benzyniaki, jak i silniki Diesla, jednak nie ma co liczyć na przyzwoite osiągi.

Wyjątkiem jest pierwsza w historii modelu hybryda plug-in o mocy 180 KM, która pozwala rozpędzić Astrę do setki w 7,6 s. Pozostałe silniki, w zależności od mocy, oferują sprint do setki w przedziale 9,7-10,6 s. Na pierwszy ogień Opel wycenił tylko hatchbacka – na ceny Sports Tourera musimy jeszcze poczekać.

Opel Astra – ceny dla wersji silnikowych:

  • 1.2 Turbo (110 KM) 6MT – Astra od 82 900 zł
  • 1.2 Turbo (130 KM) 6MT – Edition od 95 900 zł
  • 1.2 Turbo (130 KM) 8AT – Elegance od 114 900 zł
  • 1.5 Diesel (130 KM) 6MT – Edition od 103 900 zł
  • 1.5 Diesel (130 KM) 8AT – Elegance od 122 900 zł
  • 1.6 Turbo Plug-in Hybrid (180 KM) 8AT – Elegance od 152 900 zł

Jak widać, ceny nie są niskie, jednak bazowy model oferuje niezłe wyposażenie na start i w segmencie należy do grona tańszych. Cenniki wielu rywali, w tym m.in. Volkswagena Golfa, Hondy Civic czy bliźniaczego Peugeota 308, zaczynają się dopiero od ponad 90 tys. zł. Droższe jest także Renault Megane (od 85 tys. zł), a Toyota Corolla startuje z podobnego poziomu. Tańszą propozycją jest m.in. Hyundai i30 za 73 tys. zł czy Kia Ceed za 72 tys. zł.

Wersje wyposażenia Opla Astry

  • Astra – od 82 900 zł – w skład bazowego modelu, który dostępny jest tylko ze 110-konnym benzyniakiem, wchodzi m.in. układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości z funkcją dostosowania prędkości, system automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, układ utrzymania na pasie ruchu, tempomat, klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, czujnik deszczu i zmierzchu, 10-calowy ekran multimediów z bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay, 10-calowy ekran cyfrowych zegarów oraz LED-owe reflektory.
  • Edition – od 90 900 zł – w tej wersji dodatkowo dostaniemy skórzaną kierownicę, multimedia ze zdalnymi aktualizacjami, zapłon sterowany przyciskiem, czujniki parkowania z przednie i tylne czy 16-calowe felgi aluminiowe. Dodatkowo za 1000 zł możemy dokupić panoramiczną kamerę cofania, a za 2,9 tys. zł pakiet zawierający fotel kierowcy AGR oraz podgrzewane przednie siedzenia i kierownicę.
  • Elegance – od 106 900 zł – tutaj możemy liczyć na dwustrefową, automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat z układ utrzymania na pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów z system zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego, fotel kierowcy AGR, podłokietnik, oświetlenie ambiente, regulowaną podłogę bagażnika, podgrzewaną przednią szybę, przednie fotele oraz kierownicę, kamerę cofania, przyciemniane szyby czy 17-calowe felgi (notabene o nazwie Kadett). Za 3 tys. zł możemy dokupić hak holowniczy.
  • GS Line – od 114 900 zł – w tej wersji możemy spotkać m.in. materiałowo-skórzaną tapicerkę, rozbudowane systemy asystujące kierowcę, system kamer 360 stopni, sportową kierownicę z perforowaną skórą, aluminiowe nakładki na pedały oraz czarny dach. Za 3,3 tys. zł możemy dokupić tapicerkę z alcantary, za 5 tys. zł matrycowe reflektory IntelliLux, za 6 tys. zł pakiet z nawigacją online i wyświetlaczem head-up, za 600 zł indukcyjną ładowarkę do telefonu, a za 1500 zł – pakiet zawierający układ automatycznego dostosowywania prędkości jazdy na zakrętach oraz półautomatyczny układ zmiany pasa ruchu.
  • Ultimate – od 173 900 zł – ta wersja jest znacznie droższa od pozostałych, ponieważ łączona jest wyłącznie z napędem hybrydowym. Zawiera m.in. tapicerkę z alcantary, nawigację online, wyświetlacz head-up, ładowarkę indukcyjną, system kontroli jakości powietrza w kabinie, panoramiczne okno dachowe czy matrycowe reflektory IntelliLux. Za 5 tys. zł możemy dokupić tapicerkę ze skóry Nappa, za 1,5 tys. zł pakiet zawierający układ automatycznego dostosowywania prędkości jazdy na zakrętach oraz półautomatyczny układ zmiany pasa ruchu, a za 3,5 tys. zł wallboxa 1-fazowego o mocy ładowania 7,4 kW.
Źródło artykułu:WP Autokult
OpelOpel Astrasegment c
Komentarze (46)