Nowy Nissan NP300 Navara (2016) - polskie ceny
Najnowszy Nissan NP300 Navara do polskich salonów wjedzie dopiero w przyszłym roku, ale już można składać zamówienia, ponieważ importer opublikował oficjalny cennik.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tymczasem można jeszcze kupić poprzednią generację Navary w wersji King Cab od 115 620 zł i Double Cab od 122 631 zł brutto. W promocji natomiast dostępna jest Double Cab za dość atrakcyjną kwotę 113 775 zł.
Nowa Navara wystartowała z ceną 115 220 zł za wersję King Cab, czyli z krótką kabiną cztero- lub dwuosobową i dłuższą skrzynią ładunkową. To 400 zł taniej niż w przypadku poprzednika. Za Double Cab przeznaczoną dla pięciu pasażerów trzeba zostawić w salonie minimum 123 120 zł, więc z kolei o 489 zł więcej niż przy schodzącej generacji (nie uwzględniając promocji).
Nowa Navara będzie dostępna jako klasyczny pick-up lub samo podwozie (King Cab od 116 130 zł, Double Cab od 125 220 zł). Nissan przygotował aż cztery wersje wyposażenia: Visia, Acenta, N-Connecta i Tekna. Auto nieźle wyposażono już w podstawie, ponieważ ma na pokładzie klimatyzację, radioodtwarzacz CD z Bluetooth, tempomat, Hill Assist czy siedem poduszek powietrznych. Nieco bogatsza Acenta wychodzi już poza ramy auta typowo roboczego z takimi elementami jak aluminiowe felgi o średnicy 16 cali, chromowane progi, atrapę chłodnicy, lusterka i klamki, dostęp bezkluczykowy oraz system mocowania ładunku C-Channel na skrzyni ładunkowej.
Kolejne poziomy wyposażenia są już dedykowane klientom o wysokich wymaganiach, szczególnie wizualnych. To dlatego N-Connecta oferuje 18-calowe obręcze kół, lusterka z kierunkowskazami czy pakiet skórzanych elementów takich jak kierownica, dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego. Ponadto są przyciemniane szyby tylne i dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. W najbogatszej odmianie Tekna dodatkowo odnajdziemy reflektory Full LED, relingi dachowe, system kamer 360 stopni z czujnikami parkowania, system multimedialny z nawigacją NissanConnect, a w opcji tej wersji można dokupić skórzaną tapicerkę i fotel kierowcy z elektryczną regulacją za 6100 zł oraz szyberdach za 3500 zł.
Nowy Nissan Navara będzie sprzedawany z dwiema jednostkami napędowymi dCi160 oraz dCi190. Są to silniki o pojemności 2,3 litra YS23 z jedną turbosprężarką lub dwiema w mocniejszej wersji. Jednostki osiągają parametry odpowiednio: 160 KM i 403 Nm oraz 190 KM i 450 Nm, co w połączeniu z standardowym napędem na cztery koła i reduktorem czyni z Navary bardzo mobilną terenówkę. Co ciekawe, oba silniki spełniają normę emisji spalin Euro5 B+, a ich stopień sprężania to ledwie 15,4. W zależności od rodzaju samochodu odnajdziemy różnice w budowie zawieszenia. O ile zwykła Navara oferuje w tylnej osi sztywny most i klasyczne resory piórowe, to już odmiana Double Cab układ wielowahaczowy ze sprężynami. Auto można zamówić z 7-biegowym automatem. Ciekawi jesteśmy, czy to wszystko pozwoli pokonać najmocniejszego z rynkowych rywali jakim jest Volkswagen Amarok. Pierwsze auta będzie można odebrać już w styczniu.
Na koniec przypominamy, że nowy Nissan NP300 Navara zdobył w ostatnich dniach tytuł Pick-up Of The Year 2016. Nasze wrażenia z jazdy nową Navarą znajdziecie w artykule poniżej.