Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji
Samochód będzie prezentował nowy język stylistyczny mniejszych Mercedesów, choć jego proporcje nie zmienią się w stosunku do poprzednika. Oparty na nowej płycie podłogowej MFA ma być wyposażony w technologię półautonomiczną.
12.06.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć zbudowane na nowej płycie podłogowej nadwozie nowej Klasy A Mercedesa ma mieć bardzo podobne do obecnego modelu proporcje, ale zupełnie nowy język stylistyczny. Ten będzie korespondował z przedstawioną na początku roku rzeźbą o nazwie Aesthetics A. Wygląd ma być bardziej smukły, gładki i sportowy, a przedni grill może przypominać ten z modelu GT. Sam Mercedes zdradził, że nie będzie żadnej rewolucji, ale ewolucja - tak stylistyczna, jak i techniczna.
Przyłapane wielokrotnie przez fotografów szpiegowskich zamaskowane auto nie zdradza właściwie żadnych detali. Jest tak przygotowane, by nawet linia nadwozia pozostała tajemnicą. Jedyne co zwraca uwagę i co rzeczywiście widać, to dość długie tylne drzwi.
Wiadomo, że kabina ma być bardziej przestronna z tyłu za sprawą dłuższego rozstawu osi oraz wyżej umieszczonej linii dachu. Deska rozdzielcza ma mieć kształt podobny do tej, którą znamy z nowego Mercedesa Klasy E, z cyfrowym zestawem wskaźników włącznie, by odpowiedzieć na konkurencyjne rozwiązanie z grupy Volkswagena. Dostępna będzie wyłącznie odmiana pięciodrzwiowa.
W aucie zadebiutują również nowe silniki, przede wszystkim benzynowy i wysokoprężny motor 2.0. Będzie też odmiana hybrydowa plug-in z 50-kilometrowym zasięgiem na prądzie. Najmocniejsza wersja AMG A45 ma rozwijać moc około 400 KM, by sprostać konkurencji w postaci nowego Audi RS 3, które również osiąga 400 KM. Oczywiście samochód będzie miał napęd na cztery koła i znów ma szansę stać się najszybszym hot hatchem świata.
Potwierdzona jest też informacja o wyposażeniu nowej Klasy A w systemy półautonomiczne z nowej Klasy S. Samochód ma samodzielnie hamować i skręcać w bliżej nieokreślonych jeszcze sytuacjach. Być może utrzyma pas ruchu na autostradzie bez jakiejkolwiek ingerencji kierowcy. Obecnie takie auta są testowane przez Mercedesa.
Samochód wejdzie do produkcji w roku 2018, ale jego debiutu można oczekiwać jeszcze w tym roku. Na pewno Mercedes będzie nas karmił drobnymi detalami i zapowiedziami, które powoli odkryją przed nami nową Klasę A.
Za zdjęcia dziękujemy Łukaszowi Pietrzakowi