Nowy mały Ruf – Ruf Boxster 3800 S (2013)
Jeden z czołowych tunerów Porsche – Ruf Automobile – podobnie jak rok temu, tak i w tym roku także przygotował kilka nowości. Pierwszą z nich jest Porsche Boxster z silnikiem z modelu 911 Carrera S.
16.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auto z przełożonym napędem, hamulcami czy zawieszeniem to dla firmy Ruf nie pierwszyzna. Nowy 3800 S jest wozem już drugiej generacji. Samochód może bazować zarówno na Boxsterze, jak i Boxsterze S. Wersja silnikowa nie ma tutaj znaczenia, ponieważ jednostka napędowa i tak jest całkowicie wymontowywana.
Oryginalny silnik jest zastępowany motorem pochodzącym z Porsche 911 Carrera S. To, podobnie jak w Boxsterze S, 6-cylindrowy motor w układzie przeciwsobnym. Ma on 3,8 l objętości skokowej i jest zaopatrzony m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka silnikowa przechodzi proces dostosowywania do mniejszego auta, a przy okazji jest nieznacznie tuningowana. Po zmianie filtrów powietrza oraz elektroniki motor osiąga moc 420 KM (seryjny ma 400 KM) przy 7400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 450 Nm (fabryczny ma 440 Nm) przy 5600 obr./min.
3800 S można zamówić z manualną 6-biegową i zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów. Choć w informacji prasowej Ruf stwierdza, że wymienia nie tylko silnik, ale i elementy układu napędowego, trudno stwierdzić czy skrzynia na pewno jest z Porsche 911. Przypuszczalnie przekładnie pochodzą z Boxstera – za tym przemawia fakt, że w 911 Carrerze S montowana jest ręczna skrzynia nie o sześciu, a o siedmiu przełożeniach.
Do nowej jednostki napędowej, a więc i nowego obciążenia, dostosowywane jest zawieszenie Porsche Boxstera.
Ruf dokonuje także modyfikacji nadwozia Porsche. Zmieniany jest przedni zderzakospojler. To konstrukcja tunera, którą wykorzystuje też w swoich innych modelach. Przednie światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy pochodzą z Porsche 911, a nie z Boxstera. 5-ramienne felgi mają średnicę 19”. Na nich znajdują się opony 235/35 – na kołach kierowanych i 265/35 – na osi napędowej.
3800 S jest wyraźnie szybszy od Boxstera S. Do 100 km/h rozpędza się w 4,60 s (niezależnie od zastosowanej skrzyni) i osiąga 295 km/h prędkości maksymalnej.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 420 KM przy 7400 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 110,53 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 5600 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 19”
- Koła tylne: 19”
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 265/35 R 19
Masy i wymiary:
- Długość: 4400 mm
- Szerokość: 1801 mm
- Rozstaw osi: 2475 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
- Prędkość maksymalna: 295 km/h
Źródło: Ruf