Nowy mały Ruf – Ruf Boxster 3800 S (2013)

Jeden z czołowych tunerów Porsche – Ruf Automobile – podobnie jak rok temu, tak i w tym roku także przygotował kilka nowości. Pierwszą z nich jest Porsche Boxster z silnikiem z modelu 911 Carrera S.

Nowy mały Ruf – Ruf Boxster 3800 S (2013)
Olgierd Lachowski

16.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Auto z przełożonym napędem, hamulcami czy zawieszeniem to dla firmy Ruf nie pierwszyzna. Nowy 3800 S jest wozem już drugiej generacji. Samochód może bazować zarówno na Boxsterze, jak i Boxsterze S. Wersja silnikowa nie ma tutaj znaczenia, ponieważ jednostka napędowa i tak jest całkowicie wymontowywana.

Oryginalny silnik jest zastępowany motorem pochodzącym z Porsche 911 Carrera S. To, podobnie jak w Boxsterze S, 6-cylindrowy motor w układzie przeciwsobnym. Ma on 3,8 l objętości skokowej i jest zaopatrzony m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka silnikowa przechodzi proces dostosowywania do mniejszego auta, a przy okazji jest nieznacznie tuningowana. Po zmianie filtrów powietrza oraz elektroniki motor osiąga moc 420 KM (seryjny ma 400 KM) przy 7400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 450 Nm (fabryczny ma 440 Nm) przy 5600 obr./min.

Obraz

3800 S można zamówić z manualną 6-biegową i zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów. Choć w informacji prasowej Ruf stwierdza, że wymienia nie tylko silnik, ale i elementy układu napędowego, trudno stwierdzić czy skrzynia na pewno jest z Porsche 911. Przypuszczalnie przekładnie pochodzą z Boxstera – za tym przemawia fakt, że w 911 Carrerze S montowana jest ręczna skrzynia nie o sześciu, a o siedmiu przełożeniach.

Do nowej jednostki napędowej, a więc i nowego obciążenia, dostosowywane jest zawieszenie Porsche Boxstera.

Ruf dokonuje także modyfikacji nadwozia Porsche. Zmieniany jest przedni zderzakospojler. To konstrukcja tunera, którą wykorzystuje też w swoich innych modelach. Przednie światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy pochodzą z Porsche 911, a nie z Boxstera. 5-ramienne felgi mają średnicę 19”. Na nich znajdują się opony 235/35 – na kołach kierowanych i 265/35 – na osi napędowej.

Obraz

3800 S jest wyraźnie szybszy od Boxstera S. Do 100 km/h rozpędza się w 4,60 s (niezależnie od zastosowanej skrzyni) i osiąga 295 km/h prędkości maksymalnej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 420 KM przy 7400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 110,53 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 265/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Długość: 4400 mm
  • Szerokość: 1801 mm
  • Rozstaw osi: 2475 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
  • Prędkość maksymalna: 295 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Źródło: Ruf

Komentarze (0)