Ile w Polsce zapłacimy za Forda Pumę i nową Kugę? Szacujemy ceny
Z niecierpliwością czekamy na najnowsze modele typu SUV od Forda. Crossover Puma może szturmem wejść na polski rynek, a Kuga i tak już ma mocną pozycję. Może mieć jeszcze mocniejszą, bo stylistycznie nowa generacja to wielki progres. Również technicznie. Ile będą kosztować te modele?
23.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na razie poznaliśmy ceny tych samochodów w Niemczech, gdzie Ford już opublikował ich cenniki. Za 23 150 euro można kupić podstawowy wariant Pumy w standardzie Titanium, więc dość wysokim. Auto jest wyposażone w silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Dostępne są także wersje hybrydowe 1.0 EcoBoost 125 KM za 26 900 euro oraz 1.0 EcoBoost 155 KM za 28 400 euro. Tyle że hybrydy są oferowane wyłącznie w najwyższym standardzie ST Line X.
Jak może się to przełożyć na ceny w Polsce? Najbardziej porównywalnym cenowo modelem jest Focus. Jest to samochód w tej samej specyfikacji i wersji silnikowej nieco droższy od Pumy. Jednak Puma bazuje po części na modelu Fiesta. Jeśli przyjrzymy się różnicom w niemieckich i polskich cenach, to oba modele są do siebie bardzo podobne. Zatem można też podejrzewać, że Pumę można "przeliczyć" w ten sam sposób — według tego samego współczynnika.
Dlatego też uważam, że Ford Puma 1.0 EcoBoost (125 KM) Titanium będzie kosztował w Polsce ok. 79 000 zł. Będzie zatem o kilka tys. zł tańszy od Focusa i wyraźnie droższy od Fiesty. Nie sądzę, by pojawił się niższy standard wyposażenia.
Nowy Ford Kuga w Niemczech kosztuje od 31 900 euro. To również specyfikacja Titatnium, ale z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM. Aby oszacować cenę tego modelu w Polsce, przyjrzałem się ostatnim cennikom poprzedniej generacji Kugi, która w takiej specyfikacji kosztuje blisko 120 tys. zł. Zależność ceny polskiej od niemieckiej jest nieco inna niż w przypadku Fiesty i Focusa.
Zatem nowa Kuga w Polsce może kosztować ok. 125 000 zł. W takim standardzie jak w Niemczech, choć niewykluczone, że pojawi się też niższy.
Pozostałe wersje silnikowe nowej Kugi to dwa diesle o pojemności 2.0 oraz mocy 150 i 190 KM. Ten słabszy w wersji hybrydowej. Jest również zapowiadana hybryda typu plug-in. Będzie napędzana silnikiem benzynowym 2.5 Duratec, a łącznie moc maksymalna to 225 KM. Za takie auto Niemcy płacą 39 300 euro, co może się przełożyć w Polsce na kwotę ok. 154-155 tys. zł.