Nowy Ford Focus Active już w Polsce. Zobacz, ile kosztuje
Kolejna wersja Forda Focusa debiutuje na polskim rynku. Tradycyjny kompakt będący namiastką SUV-a wygląda zupełnie inaczej niż pozostałe odmiany i oferuje inne rozwiązania techniczne.
23.11.2018 | aktual.: 14.10.2022 15:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Skupmy się na tym, co wyróżnia Forda Focusa Active na tle pozostałych wersji, bo o nowym kompakcie Forda pisałem już wielokrotnie. Kwestię oceny wyglądu pozostawiam wam – osobiście lubię takie auta.
Nie brakuje typowych dla tej kategorii aut elementów dekoracyjnych, takich jak nakładki na zderzaki, nadkola, progi. W ogóle zderzaki mają zmieniony kształt, podobnie jak obręcze kół.
W palecie lakierów są dwie nowe pozycje: Metropolis White i Orange Glow. Klienci mogą wybrać kontrastowy dach, w zależności od koloru nadwozia. Wewnątrz Active wyróżnia się unikatowymi wzorami na tapicerce oraz listwami progowymi.
Zawieszenie Forda Focusa Active - lepsze do jazdy w terenie
Jeśli chodzi o różnice techniczne, to najbardziej interesujące jest oczywiście zawieszenie. Każda wersja Focusa Active ma z tyłu oś wielowahaczową. Ponadto zastosowano inne sprężyny, amortyzatory, stabilizatory, wprowadzono odpowiednią geometrię zawieszenia, a prześwit powiększono z przodu o 30 mm i z tyłu o 34 mm w porównaniu ze standardowym Focusem.
Kompozytowe tuleje wyróżniają się odmienną charakterystyką sztywności w różnych kierunkach, aby lepiej tłumić mniejsze uderzenia oraz obniżyć poziom hałasu i wibracji. Pomogą w tym również 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, wyposażone w opony o wyższym profilu 215/55. Opcjonalne 18-calowe koła mają ogumienie 215/50.
Dwa nowe tryby jazdy tylko dla Forda Focusa Active
Oprócz trybów jazdy dostępnych w pozostałych wersjach Focusa - Normal, Sport i Eco – do odmiany Active dodano dwa kolejne:
- tryb Slippery do poruszania się po nawierzchniach o ograniczonej przyczepności, takich jak błoto, śnieg i lód;
- tryb Trail pomaga utrzymać prędkość na miękkich nawierzchniach, takich jak piasek. Dostosowuje działanie systemu ABS i kontroli trakcji umożliwiając większe uślizgi kół.
Moim zdaniem te akurat tryby, jeśli w praktyce działają tak, jak w teorii, mogą być bardzo przydatne. Zwłaszcza Trail, bo największym wrogiem jazdy po piachu jest elektronika ograniczająca poślizg kół.
Dla Focusa Active przygotowano niemal pełna gamę silników. Są to jednostki benzynowe o mocy od 125 do 182 KM oraz diesle o mocy od 120 KM do 150 KM.
Dzięki uprzejmości zaprzyjaźnionego dilera poznałem również ceny, bo auto już można zamawiać. Oczywiście jak łatwo się domyśleć, tanio nie jest. Ceny startują od 89 900 zł.
Ceny podstawowe nowego Forda Focusa Active:
- 1.0 EcoBoost (125 KM) MT- 89 900 zł
- 1.0 EcoBoost (125 KM) AT- 99 850 zł
- 1.5 EcoBoost (150 KM) MT- 93 400 zł
- 1.5 EcoBoost (150 KM) MT- 103 350 zł
- 1.5 EcoBoost (182 KM) AT - 106 850 zł
- 1.5 EcoBlue (120 KM) MT - 98 500 zł
- 1.5 EcoBlue (120 KM) AT - 108 450 zł
- 2.0 EcoBlue (150 KM) AT - 102 700 zł
- 2.0 EcoBlue (150 KM) AT - 112 650 zł
Dopłata do wersji kombi to równe 4000 zł. Ponadto auto jest oferowane w wersji Active Bussines z bogatszym wyposażeniem. Jest droższa o 4300 zł. Na chwilę obecną nie znamy różnic w wyposażeniu, ponieważ nie opublikowano oficjalnego cennika.