Nowy dyrektor sprzedaży BMW. Znamy również przyszłość CEO marki
BMW w swoim ogłoszeniu prasowym poinformowało o decyzjach swojej rady nadzorczej. W obliczu wejścia w nową erę w historii marki Niemcy stawiają w tym momencie na stabilizację.
28.09.2023 | aktual.: 17.01.2024 19:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW stoi obecnie u progu zupełnie nowej ery, która została de facto rozpoczęta przez premierę koncepcyjnego modelu Neue Klasse. To właśnie on ma stać się bazą dla elektrycznych modeli, które mają odmienić markę. Premiera pierwszego auta nowej generacji Neue Klasse ma nastąpić w 2025 r.
Nie więc dziwnego, że obecnie w BMW trwają mocne przygotowania do rozpoczęcia nowego etapu. Nowe decyzje rady nadzorczej Bawarczyków pokazują natomiast, że w ich szeregach dąży się do stabilizacji i poprowadzenia rewolucji przez osoby, które ją rozpoczęły.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Według komunikatu rady nadzorczej BMW umowa dotychczasowego prezesa zarządu, Olivera Zipse, została przedłużona do 2026 r. Niemiec zajmuje to stanowisko od 2019 r., a rada nadzorcza uznała, że Zipse bardzo dobrze przeprowadził markę przez trudne czasy pandemii oraz kryzysu - stąd więc kredyt zaufania, który został obecnemu dyrektorowi generalnemu wydany.
Tak naprawdę na czołowych stanowiskach Grupy BMW doszło do tylko jednej ważnej zmiany. Dotychczasowy szef chińskiego oddziału marki BMW Jochen Goller został nowym szefem koncernu ds. sprzedaży, klientów i marek. Goller zastąpił na tym stanowisku Pietera Notę, który był częścią zarządu BMW przez sześć ostatnich lat.