Nowe Volvo V40 – wiemy już wszystko [aktualizacja]
Obok zdjęć, które można oglądać już w Internecie, pojawiły się również informacje o wymiarach samochodu oraz silnikach, które będą montowane w nowym Volvo V40.
07.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Obok zdjęć, które można oglądać już w Internecie, pojawiły się również informacje o wymiarach samochodu oraz silnikach, które będą montowane w nowym Volvo V40.
Samochód ma mieć 436,9 cm długości, 204,1 cm szerokości wraz z lusterkami i 144,5 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 264,7 cm, co przełoży się na przestronne i komfortowe wnętrze.
Pod maską nowego Volvo V40 będzie mógł pracować jeden z sześciu silników (trzy benzynowe i trzy wysokoprężne). Z jednostek benzynowych klient może wybrać auto z jednostką o pojemności 1,6 wspomaganą turbosprężarką, oznaczoną jako T3 i generującą moc 150 KM i 240 Nm.
Do przeniesienia mocy na asfalt posłuży 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, a przyspieszenie 0-100 km/h potrwa 8,8 s. Volvo V40 T3 rozpędzi się do prędkości 210 km/h, a średnie spalanie ma wynosić 5,8 l/100 km, przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 134 g/km.
Jeśli komuś będzie mało mocy, to Volvo V40 T4 oferuje turbodoładowany silnik o mocy 180 KM i 240 Nm. W tej konfiguracji klient może wybierać pomiędzy 6-stopniową skrzynią ręczną a 6-biegowym automatem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,7 s, a prędkość maksymalna została określona na 225 km/h. Samochód na przejechanie 100 km średnio potrzebuje 5,9 l przy emisji zanieczyszczeń do atmosfery 138 g/km.
Najmocniejszy benzyniak 2,5 T5 generuje 254 KM i 360 Nm. Za przeniesienie mocy na koła ma odpowiadać 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Flagowy motor rozpędzi samochód do prędkości 250 km/h przy sprincie do 100 km/h trwającym 6,5 s. Volvo V40 T5 będzie średnio palił ok. 7,9 l/100 km przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 185 g/km.
Jeżeli ktoś zdecyduje się na jednostki wysokoprężne, może wybrać jeden z trzech silników. Najsłabsza jednostka o pojemności 1,6 l ma moc 115 KM i 270 Nm. Samochód z tym motorem rozpędzi się do 190 km/h przy spalaniu 3,6 l/100 km i emisji dwutlenku węgla na poziomie tylko 94 g/km. V40 z tym silnikiem będzie oferowane wyłącznie z manualną skrzynią biegów.
Mocniejsza jednostka to 2–litrowy silnik D3 o mocy 150 KM i 350 Nm. Podobnie do środkowego benzyniaka i tutaj klient ma możliwość wyboru pomiędzy 6-stopniową skrzynią manualną a 6-biegowym automatem. Pierwsze 100 km/h pojawi się na prędkościomierzu w czasie 9,6 s, a przyspieszenie będzie kończyć się przy prędkości 210 km/h. Producent określa średnie spalanie na poziomie 4,4 l/100 km, a emisję zanieczyszczeń na 117 g/km.
Najmocniejszy diesel to 2-litrowy, turbodoładowany, 5-cylindrowy silnik D4 rozwijający moc 177 KM i 400 Nm. Również tutaj istnieje możliwość wyboru rodzaju skrzyni biegów. Volvo V40 D4 osiąga 100 km/h w czasie 6,6 s, a maksymalna prędkość to 215 km/h. Spalanie średnie producent określa na 4,4 l/100 km z emisją spalin wynoszącą 117 g/km.
Volvo słynie z wysokiego poziomu bezpieczeństwa, dlatego wszystkie Volvo V40 będą wyposażone w specjalną poduszkę powietrzną chroniącą potrąconych pieszych. Podczas takiego zdarzenia spod maski samochodu wystrzeli poduszka, która pokryje przednią szybę, aby chronić pieszego.
Volvo będzie wyposażało swój nowy samochód w system start&stop oraz odzyskiwania energii podczas hamowania. Produkcja ma odbywać się w Belgii, gdzie rocznie ma zjeżdżać z taśm nawet 90 000 sztuk nowego Volvo V40.
[aktualizacja 7 marca]
Świeże zdjęcia prosto z Genewy.