Nowe Porsche 911 Cabriolet. Rodzina się kompletuje

Niedługo po premierze nowego Porsche 911, do gamy dołącza wersja z otwieranym, miękkim dachem. Klasyczny kabriolet można już zamawiać, by odebrać auto na rozpoczęcie sezonu letniego.

Nowe Porsche 911 (992) Carrera Cabriolet
Nowe Porsche 911 (992) Carrera Cabriolet
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

09.01.2019 | aktual.: 28.03.2023 12:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Sześć tygodni po debiucie wersji Coupé, do gamy 911 dołącza Cabriolet. Model ten zostanie wprowadzony na rynek w 2019 roku i już znamy jego cenę. W Polsce za wersję S zapłacicie 664 000 zł, a 911 Carrera 4S Cabriolet kosztuje od 702 000 zł.

Nowe Porsche 911 (992) Carrera Cabriolet
Nowe Porsche 911 (992) Carrera Cabriolet© fot. mat. prasowe

O wszystkich nowościach modelu oznaczonego kodem wewnętrznym 992 już pisaliśmy i to szeroko. Dlatego skupmy się na zmianach w odniesieniu do poprzednika z otwieranym dachem. Mamy tu przede wszystkim nowy mechanizm hydrauliczny, szklane tylne okno, a w konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki. Chronią one przed charakterystycznym "pompowaniem" poszycia przy wysokiej prędkości. Można je składać i rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed nadmiernymi podmuchami.

Wzrosła sztywność skrętna nadwozia dzięki nowemu mocowaniu silnika. Wersja otwarta jest po raz pierwszy dostępna z zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Ma ono o 10 mm niższe ustawienie od standardowego, twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory.

Nowe Porsche 911 (992) Carrera Cabriolet
Nowe Porsche 911 (992) Carrera Cabriolet© fot. mat. prasowe

Auto ma być na początku oferowane w dwóch wersjach – tylnonapędowe S lub czteronapędowe 4S. Oba warianty korzystają z silnika 3.0 o mocy 450 KM generowanej przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 530 Nm i ta wartość jest dostępna w zakresie od 2300 do 5000 obr./min. Daje to rewelacyjne osiągi.

Carrera S Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono jest to 3,7 s) i rozwija prędkość maksymalną do 306 km/h. Model 4S Cabriolet rozpędza się maksymalnie do 304 km/h, a "setkę" osiąga w 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono o 0,2 s szybciej).

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
PorschePorsche 911segment s
Komentarze (0)