Nowe Mitsubishi L200 jak koncept. Odważny i zaawansowany technicznie projekt

Dwanaście lat temu Mitsubishi zszokowało świat motoryzacji odważną stylistyką pick-upa L200. Dwie generacje później robi dokładnie to samo. Tworzy użytkowe auto, które prezentuje się jak koncept.

Mitsubishi L200 (2019)
Mitsubishi L200 (2019)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

09.11.2018 | aktual.: 14.10.2022 15:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Opracowane według koncepcji "Rock Solid – twardy jak skała" nowe Mitsubishi L200 ma być samochodem o ponadprzeciętnej solidności i wyposażonym w najnowsze systemy z dziedziny bezpieczeństwa. Auto, które jako jedyne w swojej klasie oferuje stały napęd na cztery koła z możliwością wyłączenia przedniej osi, również w tej dziedzinie przechodzi gruntowną modernizację.

Zmiany w układzie napędowym nowego Mitsubishi L200

Napęd na cztery koła, za który L200 zostało wielokrotnie nagrodzone w prestiżowych plebiscytach, otrzymuje teraz system offroad, który daje użytkownikowi tryby jazdy: na szuter, błoto i śnieg, piach oraz skały. Po włączeniu któregoś z nich, kontroli podlega moc silnika, przekładnia automatyczna i hamulce, aby można było sterować stopniem poślizgu kół. Nie zabraknie również systemu kontrolowania prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia.

Mitsubishi L200 (2019)
Mitsubishi L200 (2019)© fot. mat. prasowe

System Offroad otrzymają wszystkie samochody wyposażone zarówno w napęd SuperSelect (stały), jak i EasySelect 4WD (dołączany).

Silnik i skrzynia biegów nowego Mitsubishi L200

Mitsubishi nie wspomina ani słowem o silniku. Czyżby pozostawiono jednostkę 2,4 o mocy 181 KM, stosowaną w obecnej generacji? Najpewniej tak, zwłaszcza że jest to stosunkowo młoda konstrukcja, a akurat w tej dziadzienia Mitsubishi nie wprowadza nowości zbyt często. Wiadomo natomiast, że automatyczną skrzynię pięciobiegową, zastąpi sześciobiegowa.

Mitsubishi L200 (2019)
Mitsubishi L200 (2019)© fot. mat. prasowe

Z pozostałych zmian konstrukcyjnych można wspomnieć na chwilę obecną o większych przednich tarczach hamulcowych i większych tłoczkach w zaciskach. Są też amortyzatory o większej średnicy z tyłu, mające skuteczniej tłumić wibracje.

Systemy bezpieczeństwa nowego Mitsubishi L200

Wiemy natomiast, jakie systemy bezpieczeństwa pojawią się w najnowszym pick-upie na rynku. Będą to system łagodzenia kolizji czołowych, system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu czy system monitorowania otoczenia samochodu, generujący widok z lotu ptaka.

Mitsubishi L200 (2019)
Mitsubishi L200 (2019)© fot. mat. prasowe

Ciekawostką jest też ultradźwiękowy system łagodzenia skutków omyłkowego wciśnięcia pedału przyspieszenia, który zmniejsza skutki kolizji wynikających z niewłaściwego użycia gazu podczas ruszania lub cofania na parkingach, czy w innych ograniczonych przestrzeniach. Do końca nie rozumiem jeszcze jak on działa, ale z pewnością poznamy to rozwiązanie podczas pierwszych jazd testowych.

Nowa generacja czy facelifting?

Mitsubishi L200 (2019)
Mitsubishi L200 (2019)© fot. mat. prasowe

Nie do końca jestem też przekonany, czy nowe Mitsubishi L200 to rzeczywiście nowa generacja. Zwykle Mitsubishi dzieli się wieloma szczegółami konstrukcyjnymi, zwłaszcza jeśli zachodzą w nadwoziu i ramie. W najnowszej informacji prasowej takich informacji nie ma.

Patrząc na kabinę z profilu oraz na układ deski rozdzielczej, można podejrzewać, że jest to raczej bardzo zaawansowany facelifting. Jednak czy ma to jakieś znaczenie?

Kiedy produkcja i sprzedaż nowego Mitsubishi L200?

Samochód jest już produkowany w fabryce Laem Chabang, zarządzanej przez Mitsubishi Motors w Tajlandii. Po rozpoczęciu sprzedaży w tym kraju 17 listopada, nowe L200 ma zostać wprowadzone kolejno na rynki państw Azji Południowo-Wschodniej, Oceanii, Bliskiego Wschodu, Europy, Afryki i Ameryki Południowej. W Polsce nie należy się więc go spodziewać w 2018 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/29]
Źródło artykułu:WP Autokult
MitsubishiMitsubishi L200segment j
Komentarze (2)