Nowe MINI - dwa słabsze silniki dołączą do gamy
Czy BMW szykuje tańsze odmiany MINI? Niemiecki producent poszerza ofertę o dwa bazowe silniki.
01.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć nowe MINI wyraźnie poprawiło się względem poprzednika to największa wada bawarskiego malucha nie zniknęła. Mowa oczywiście o cenie samochodu, która jak przystało na rzecz modną i postrzeganą jako luksusową jest odpowiednio wysoka.
Już wkrótce jednak sytuację uratują nowe odmiany MINI, które wprawdzie nie zaskoczą przy starcie spod świateł ale pozwolą większej liczbie klientów cieszyć się z posiadania wymarzonego auta. Do grona trzech modeli w wersji Cooper dołączyły wersje One napędzane słabszymi silnikami, z których każdy ma zaledwie 3 cylindry.
Ci, którym wydaje się, że wersja benzynowa MINI One otrzymała słabszą wersję motoru o pojemności 1,5 litra mocno się zdziwią bowiem pod maską samochodu pracuje silnik o pojemności zaledwie 1233 centymetrów sześciennych.
Jednostka benzynowa jest oczywiście wspomagana przez turbosprężarkę, która pomaga w osiągnięciu mocy maksymalnej 102 KM. Maksymalny moment obrotowy to 180 Nm, co więcej jest osiągany już przy 1400 obr./min. Producent obiecuje zużycie paliwa na bardzo rozsądnym poziomie 4,6-4,7 l/100 km lub przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 9,9 sekundy. Muszę przyznać, że nie do końca wierzę danym producenta bowiem auto gotowe do jazdy waży około 1100 kg.
Druga wersja MINI One jest napędzana silnikiem wysokoprężnym, który inaczej niż w przypadku benzyny jest jedynie słabszą odmianą 1,5-litrowego ropniaka z modelu Cooper. Silnik osiąga tutaj skromne jak na segment premium 95 KM, które zapewniają osiągnięcie pierwszej setki w równe 11 sekund. Na maksymalny moment obrotowy wynoszący 220 Nm trzeba niestety czekać do momentu aż wskazówka obrotomierza wskaże wartość 1750.
Wszelkie niedogodności może jednak zrekompensować zużycie paliwa bowiem jeżeli wierzyć zapowiedziom producenta auto nawet w mieście nie będzie potrzebowało więcej niż 4 litry oleju napędowego na każde przejechane 100 km.
Przy okazji uzupełnienia gamy silników nowego MINI producent zdecydował się na udostępnienie obszernej galerii zdjęć samochodu w wersjach Cooper i Cooper S, która pozwala przyjrzeć się małemu hatchbackowi pod wszystkimi kątami.