Nowe logo KIA jest nieczytelne? Ludzie googlują je jako "KN"
W 2021 roku Kia wprowadziła zupełnie nowe, unowocześnione logo, które w zamyśle stanowi połączenie trzech liter. Nie brakuje jednak osób odbierających ten znak zupełnie inaczej. Świadczy o tym analiza zapytań wyszukiwarki Google.
22.11.2022 | aktual.: 22.11.2022 17:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na problem zwrócił uwagę jeden z użytkowników Twittera, który zauważył, że liczba wyszukiwań dla hasła "KN Car" (ang. "Samochód KN) znacząco wzrosła od 2021 roku, kiedy to Kia wprowadziła nowe logo.
Zobacz także
Potwierdzają to dane Google Trends, zgodnie z którymi blisko 30 tys. osób miesięcznie wpisuje w wyszukiwarkę takie hasło. Wiele wskazuje, że są to zdezorientowani odbiorcy, którzy – spoglądając na auta Kii – nie zawsze mają pewność, jaka to marka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co ciekawe, występowanie zapytania "Samochód KN" nie ogranicza się wyłącznie do Stanów Zjednoczonych. Podobne hasła w stylu "SUV KN", "Marka samochodu elektrycznego "KN" czy "Samochód KN Carnival" pojawiają się również w Kanadzie, Australii i Wielkiej Brytanii.
Choć skala problemu wydaje się spora, wciąż jest jedynie kroplą w morzu właściwych zapytań Google. Prawidłowe hasło "Kia" jest bowiem wyszukiwane średnio 1,83 mln razy w miesiącu, co tylko potwierdza, że koreańska marka cieszy się ogromnym zainteresowaniem, nawet pomimo niezbyt udanego logo.