Kia ma nowe logo. Ma być też nowa taktyka

Kia nie zasypuje gruszek w popiele i stara się na bieżąco dostosowywać do obowiązujących trendów. Skoro kilku największych rywale Koreańczyków odświeżyło swoje logo, to na taki krok zdecydowali się również oni. Przy okazji pobito rekord Guinnessa.

Wiele hałasu o nic? Niekoniecznie. Logo ma dla klientów znaczenie, choć zdecydowanie większe jest ono w przypadku droższych aut
Wiele hałasu o nic? Niekoniecznie. Logo ma dla klientów znaczenie, choć zdecydowanie większe jest ono w przypadku droższych aut
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Tomasz Budzik

07.01.2021 | aktual.: 06.03.2024 22:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Koniec z owalem, w który na czarnym tle wpisana jest nazwa marki wykonana wielkimi literami. Kia zaprezentowała odświeżone logo. Jak łatwo się domyślić, modyfikacja polegała na uproszczeniu znaku. Zgodnie z założeniem logo miało przypominać odręczny napis. Litery są więc połączone i pozbawione ozdobników. Zdaniem przedstawicieli marki nowy wzór ma symbolizować rytmiczność i symetrię, które to są oczywistymi wyznacznikami przyszłego sukcesu w świecie motoryzacji.

Nowe logo zostało zaprezentowane 6 stycznia 2021 r. podczas pokazu pirotechnicznego nad miastem Incheon w Korei. By wyświetlić znak na wieczornym niebie, zaangażowano 303 drony. Te wystrzeliły setki fajerwerków podczas synchronicznego pokazu, a przy okazji ustanowiły rekord Guinnessa w kategorii "Liczby dronów wykorzystanych do pokazu fajerwerków".

"Nowe logo Kia odzwierciedla dążenie marki do tego, aby zostać liderem zmian oraz innowacji" – powiedział Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia. Tak naprawdę jednak ruch Koreańczyków nie jest niczym zaskakującym. W ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy logo odświeżyła znaczna część producentów istotnych na europejskim rynku. Wśród nich Volkswagen, BMW, Toyota, Opel czy Nissan.

"Ruch, który inspiruje" - w czasie ograniczeń związanych z pandemią takie hasło to jest coś
"Ruch, który inspiruje" - w czasie ograniczeń związanych z pandemią takie hasło to jest coś© mat. pras.

Tuż po nowym znaku - 15 stycznia - Kia ma zaprezentować szczegóły dotyczące swojej globalnej strategii na przyszłość. Choć na razie brak szczegółów, to wiadomo, że oczkiem w głowie Koreańczyków w najbliższych latach mają stać się modele o napędzie elektrycznym. W polu zainteresować Kii jest również wprowadzenie usług związanych z mobilnością, ale na razie nie wiadomo, czy będzie to dotyczyło również Europy. Władze Korei obiecują również lepsze dostosowywanie modeli do specyfiki regionów świata, w których są one oferowane i dokładniejsze sprofilowanie modeli, by w większym stopniu odpowiadały one potrzebom poszczególnych grup klientów.

W ciągu ostatnich 20 lat Koreańczycy dokonali potężnego skoku w świecie motoryzacji. Czy stać ich na więcej? Nowy kształt logo zapewne niewiele w tym pomoże, ale jesteśmy na takim etapie rozwoju motoryzacji, który może skutkować istotnymi przetasowaniami w stawce producentów.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)