Nowe BMW Serii 3 na Nurburgringu. Ostatnie szlify pozwolą stworzyć arcydzieło

Nowe BMW Serii 3 jest na ostatnim etapie testów dynamicznym przed premierą. Producent opublikował zdjęcia zakamuflowanego samochodu zdradzając przy okazji kilka faktów na temat udoskonaleń w nowym modelu.

Nowe BMW Serii 3 jeszcze w kamulfażu
Nowe BMW Serii 3 jeszcze w kamulfażu
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

16.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na pętli Nordschleife toru Nurburgring trwa obecnie ostatni etap testów, mających na celu uzyskanie parametrów dających możliwie najwyższą radość z jazdy nowym BMW Serii 3. Samochody przejeżdżają kolejne okrążenia ponad 20-kilometrowej trasy, a inżynierowie szukają optymalnych ustawień zawieszenia. Producent przy okazji zdradził kilka faktów.

Zobacz nowe BMW Serii 3 na torze Nurburgring Nordschleife:

Nowe BMW Serii 3 ma o 10 mm niżej umieszczony środek ciężkości, a masa całkowita jest mniejsza o 55 kg. Pozostawiono tradycyjny dla BMW rozkład mas pomiędzy osie w stosunku 50:50.

Poprawiono sztywność nadwozia i coś, co można nazwać zwartością zawieszenia. Dodatkowo poszerzono rozstaw kół oraz tak ustawiono geometrię, że nowa Trójka ma być wyraźnie precyzyjniejsza i mieć większy potencjał pod względem przyczepności.

Nowe BMW Serii 3 (2019)
Nowe BMW Serii 3 (2019)© fot. mat. prasowe

Producent zapowiada, że samochód będzie bardziej sportowy od poprzednika, pomimo zachowania równowagi pomiędzy dynamiką a komfortem jazdy. Uzyskano to dzięki innowacyjnemu systemowi kompensacji drgań podczas dużego obciążenia poprzecznego. Mówiąc ludzkim językiem, gdy auto będzie jechało dynamicznie, pokonanie nierówności stanie się bardziej komfortowe.

Ponadto, opcjonalne zawieszenie z pakietu M, niższe o 10 mm, będzie oferowane z 18-calowymi obręczami, zmiennym wspomaganiem układu kierowniczego i mieszanym ogumieniem, czyli szerszym na tylnej i węższym na przedniej osi. Zwiększona o 20 proc. siła tłumienia sprawi, że samochód z tym układem jezdnym będzie się mocniej różnił od standardowego niż w obecnej generacji BMW Serii 3.

Nowe BMW Serii 3 (2019)
Nowe BMW Serii 3 (2019)© fot. mat. prasowe

W samochodzie wraz z pakietem zawieszenia M pojawi się także elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniający lepszą trakcję przy dodaniu gazu w zakręcie. Producent zapewnia, że do pewnej granicy podsterowność będzie neutralizowana bez użycia układu hamulcowego, a jedynie przez rozkład siły napędowej na koła.

BMW wspomina także o swoim najnowszym, najmocniejszym 4-cylindrowym silniku jaki kiedykolwiek wyprodukowali do seryjnego samochodu. Będzie wyposażony w filtr cząstek stałych i zużyje ok. 5 proc. mniej benzyny niż starsze jednostki. Na chwilę obecną nie wiadomo, jakimi paramentami będzie się legitymował.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/35]
Źródło artykułu:WP Autokult
BMWsegment dsedan
Komentarze (13)