Nowa Toyota Land Cruiser zachowała ramę, ale straciła V8. Nie ma nad czym płakać

Toyota wirtualnie zaprezentowała nowe wcielenie jednej z najbardziej kultowych terenówek na świecie. Mowa oczywiście o Land Cruiserze, który zmienił się nie do poznania. Nie stracił jednak swoich najważniejszych zalet, a przy okazji stał się zauważalnie nowocześniejszy i bardziej przystępny na co dzień.

Stylistycznie to ewolucja, ale technicznie zmieniło się naprawdę sporo.
Stylistycznie to ewolucja, ale technicznie zmieniło się naprawdę sporo.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Aleksander Ruciński

10.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowy Land Cruiser to pierwszy model Toyoty zbudowany na platformie GA-F należącej do rodziny TNGA. Wbrew pozorom nie oznacza to rozstania z ramową konstrukcją, co z pewnością jest dobrą wiadomością dla fanów jazdy w terenie. Tym bardziej, że producent zadbał o większą sztywność strukturalną i niższą masę - nowy Land Cruiser jest średnio o 200 kg lżejszy od poprzednika.

To w dużej mierze zasługa nie tylko zmienionej bazy, ale i przebudowanej gamy silników. Z oferty zniknie, niestety, topowe V8, które zostanie zastąpione mniejszym, 3,5-litrowym V6. Na pocieszenie dostaniemy jednak podwójne doładowanie i około 400 KM mocy - zauważalnie więcej niż w poprzedniku. Klienci będą mogli zdecydować się także na 3,3-litrowego diesla generującego około 300 KM.

Oficjalne dane techniczne wciąż pozostają nieznane, gdyż auto nie ma jeszcze europejskiej homologacji. Zmieni się to jednak już niebawem - pierwsze sztuki mają trafić do salonów latem tego roku. Jak zapowiada Toyota, samochód - mimo ponadprzeciętnych właściwości terenowych - ma być komfortowy i wygodny w codziennym użytkowaniu. Zresztą, wystarczy spojrzeć na zdjęcia wnętrza, by w to uwierzyć.

Toyota Land Cruiser (2021)
Toyota Land Cruiser (2021)© mat. prasowe / Toyota

Kabina prezentuje się przestronnie i luksusowo. Chętni dostaną aż trzy ekrany - centralny do obsługi multimediów i dwa dodatkowe dla pasażerów tylnej kanapy. Oczywiście tylko w drugim rzędzie. Będzie jeszcze trzeci, choć już bez takich udogodnień.

Z wyposażenia należy spodziewać się pełnego pakietu systemów wsparcia kierowcy i trybów jazdy, wliczając w to tryb automatyczny z inteligentnym rozpoznawaniem rodzaju nawierzchni i dostosowaniem parametrów pracy pojazdu do aktualnych warunków. Więcej detali dotyczących wyposażenia wraz z polską specyfikacją i cenami poznamy w najbliższych miesiącach.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/37]
Źródło artykułu:WP Autokult
auta terenoweToyotaToyota Land Cruiser
Komentarze (8)