Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie

Toyota Century produkowana jest od 50 lat i właśnie doczekała się swojej... trzeciej generacji. Flagowy model przeznaczony jest dla specyficznego klienta, stąd też niecodzienne wykończenie kabiny czy klasyczna stylistyka.

Nowa Toyota Century
Nowa Toyota Century
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Mateusz Lubczański

09.10.2017 | aktual.: 14.10.2022 14:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli myślimy o luksusowy samochodzie z technologią Toyoty, najprawdopodobniej napierw wpadnie nam do głowy odważnie naszkicowany Lexus LS. Nieco inaczej sytuacja prezentuje się na rynku japońskim. Tam klienci preferują anonimowość i są przywiązani do tradycji. Dlatego też trzecia generacja Toyoty Century nadal oferuje charakterystyczny klimat swoich poprzedników.

Toyota Century
Toyota Century© materiały prasowe

Toyota Century to wciąż klasyczny sedan o sporych rozmiarach. Ma 5335 mm długości, a jego rozstaw osi to aż 3090 mm. Choć wygląd auta może zmylić postronnych obserwatorów co do jego wieku, Japończycy zainstalowali na jego pokładzie najnowocześniejsze rozwiązania.

Klienci otrzymują więc adaptacyjne reflektory w technologii LED, systemy bezpieczeństwa Safety Sense, 20-głośnikowy system audio pozwalający na aktywną redukcję szumów we wnętrzu czy opony zaprojektowane specjalnie dla tego modelu. Nie dość, że generują mniej hałasu, to są odpowiedzialne za zmniejszenie wibracji dostających się do kabiny.

Toyota Century
Toyota Century© materiały prasowe

Oprócz prawdziwego drewna czy skóry klienci mogą zdecydować się na tapicerkę... z wełny. Dwa indywidualne fotele z funkcją masażu w drugim rzędzie są sterowane poprzez duży panel LCD. Dzięki niemu zmienimy również ustawienia klimatyzacji.

Toyota Century
Toyota Century© materiały prasowe

W tej generacji Toyota została jednak zmuszona do pewnych znaczących zmian. Zrezygnowano z silnika V12 na rzecz bardziej kompaktowej jednostki V8. Braki w cylindrach ma uzupełniać system hybrydowy. Producent nie podzielił się oficjalnymi informacjami na temat mocy i osiągów, lecz wiadomo, że ten silnik montowany był również w Lexusie LS600h, gdzie miał 394 KM oraz 520 Nm momentu obrotowego. Toyota mówi o najniższym zużyciu paliwa w swojej klasie. Prawdopodobnie ta kwestia niezbyt obchodzi potencjalnych właścicieli Century.

Toyota Century
Toyota Century© materiały prasowe
Źródło artykułu:WP Autokult
LexusToyotaToyota Century
Komentarze (23)