Nowa Škoda Fabia doczekała się polskich cen. Usiądź, nim zobaczysz, ile kosztuje
Jeden z ważniejszych modeli czeskiej marki, szczególnie dla polskiego rynku, doczekał się polskich cen. O ile Škoda Fabia zawsze kusiła ceną w porównaniu do konkurentów, tak teraz czwarta generacja wyraźnie podrożała. Ale powalczy czym innym.
26.07.2021 | aktual.: 14.03.2023 15:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chociaż mówi się, że segment małych aut umiera, Škoda Fabia cieszy się niesłabnącą popularnością. Pozostaje pytanie, jak poradzi sobie nowa, czwarta generacja. Czesi opublikowali w końcu polski cennik i otwiera go kwota 59 100 zł, co oznacza, że dotychczasowa przewaga cenowa nad konkurentami została zniwelowana, bowiem samochód podrożał o 6,5 tys. zł.
Zobacz także
To prawie tyle samo, co kosztuje Ford Fiesta (jest 600 zł droższy) czy Nissan Micra (800 zł droższa). Niższą niż skoda ceną może się pochwalić m.in. Opel Corsa (55 390 zł), Renault Clio (57 900 zł), Hyundai i20 (58 800 zł), Kia Rio (51 900 zł) i oczywiście mistrz w tym segmencie – Dacia Sandero (41 900 zł). Na pocieszenie zostaje fakt, że czeski hatchback ma jeden z największych bagażników (380 litrów), a niebawem ukaże się jeszcze tańsza wersja z 65-konnym silnikiem. Na razie bowiem w bazie otrzymamy 80-konną jednostkę. Jak dokładnie kształtują się ceny w poszczególnych wersjach?
Skoda Fabia IV– ceny dla wersji silnikowych
- 1.0 MPI (80 KM) 5MT – Active od 59 100 zł
- 1.0 TSI (95 KM) 5 MT – Ambition od 66 150 zł
- 1.0 TSI (110 KM) 6MT – Active od 64 100 zł
- 1.0 TSI (110 KM) 7 DSG – Ambition od 72 650 zł
Należy tu zaznaczyć, że z jakiegoś powodu wersja 95-konna nie jest parowana z bazowym wyposażeniem Active. Zgodnie z nową polityką, Škoda zrezygnowała z diesli w Fabii. Na razie w ofercie znalazły się wyłącznie silniki 3-cylindrowe, przy czym bazowy jest wolnossący. W przyszłości do oferty dołączy także wariant 65-konny oraz 4-cylindrowe 1.5 TSI o mocy 150 KM.
Na kombi w odsłonie czwartej generacji musimy jeszcze poczekać, ale równolegle Škoda oferuje trzecią odsłonę Fabii w praktycznym 5-drzwiowym nadwoziu. Jej ceny zaczynają się od 57 650 zł z 60-konnym 1.0 MPI w wyposażeniu Ambition.
Wersje wyposażenia Skody Fabii IV
- Active – od 59 100 zł – w skład podstawowego wyposażenia wchodzi m.in. pakiet asystentów jazdy (asystent pasa ruchu, system kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania), 6,5-calowy ekran multimediów, 2 gniazda USB-C, klimatyzacja manualna, łączność Bluetooth, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, system wykrywający zmęczenie kierowcy, reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej oraz lusterka w kolorze nadwozia.
- Ambition – od 62 650 zł – poza wspomnianymi dodatkami, w tej wersji dostaniemy też czujniki parkowania z tyłu, tempomat, czujnik deszczu, 8-calowy ekran multimediów, hamulce tarczowe z tyłu, parasolkę w drzwiach kierowcy i 6 głośników.
- Style – od 66 150 zł – w topowej odmianie w skład wyposażenia Fabii wchodzą: 16-calowe felgi ze stopów lekkich, bezkluczykowe uruchamianie silnika, kamera cofania, podgrzewane spryskiwacze, automatyczna 2-strefowa klimatyzacja, elektryczne szyby z tyłu, regulacja lędźwiowa dla przednich foteli, podstawowe oświetlenie ambientowe oraz podłokietnik i nawiewy dla drugiego rzędu siedzeń.
Škoda umożliwia też dokupienie szeregu opcji w zależności od wersji. Wśród dodatków znajdziemy m.in. panoramiczny dach (za 3100 zł), cyfrowe zegary (1900 zł), 9,2-calowy ekran multimediów z nawigacją Amundsen i systemem rozpoznawania znaków drogowych (3900 zł), adaptacyjny tempomat do 210 km/h (1250 zł), reflektory bi-LED (3700 zł), pakiet Travel Assist z autonomiczną jazdą drugiego stopnia (3250 zł) czy bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple Car Play (za 250 zł lub w pakiecie).