Nowa marka wjeżdża do Polski. Z takim napędem może sobie nie poradzić
Chiński gigant motoryzacyjny GAC już niebawem zadebiutuje w Polsce z dwoma modelami oferowanymi pod marką Aion. Pierwszy będzie modnym SUV-em, a drugi kompaktowym mieszczuchem.
27.01.2025 | aktual.: 27.01.2025 12:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
GAC (skrót od Guangzhou Automobile Corporation) jest kolejnym chińskim gigantem próbującym podbić Europę. Koncern założony przez chiński rząd w 1997 roku ma w swoim portfolio wiele marek. Jest piątym pod względem sprzedaży producentem w Chinach z roczną sprzedażą na poziomie 2 mln sztuk.
Zobacz także
Firma zamierza dołożyć do tego wyniku kolejne tysiące z Europy. Pomóc mają dwa modele oferowane pod marką Aion - konkretnie Aion V oraz Aion UT.
Pierwszy jest typowym SUV-em mierzącym 4,65 metra długości, wyróżniającym się ciekawą stylistyką i (tradycyjnie dla chińskich marek) bogatym wyposażeniem. Ma być oferowany z 224-konnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 75 kWh, co zdaniem producenta przekłada się na 520 km zasięgu.
Cena? Na razie nieznana, lecz niemiecki portal "Elektroautomobil" mówi o 35 tys. euro. Czas pokaże, jak będzie faktycznie.
Drugą propozycją ma być Aion UT, który do złudzenia przypomina Volkswagena ID.3. Z długością 4,27 metra powinien idealnie sprawdzić się w mieście. Napęd? 204 KM mocy i bateria 60 kWh, co zgodnie z danymi technicznymi oznacza do 430 km zasięgu. Cena też będzie atrakcyjna - około 30 tys. euro.
Co ciekawe, auta marki Aion mają w pierwszej kolejności trafić do Polski i Portugalii, a następnie na pozostałe rynki Europy. O tym, jak przyjmą się nad Wisłą, zdecyduje przede wszystkim realna cena.