Trzy tysiące ludzi na bruk. Audi kończy produkcję flagowego elektryka

Produkcja modelu Audi Q8 e-tron w Brukseli zakończy się 28 lutego, co oznacza zamknięcie fabryki i zwolnienie około 3 tysięcy pracowników. Jak informuje Carscoops, firma osiągnęła porozumienie z pracownikami w sprawie "planu socjalnego".

Produkcja Audi Q8 e-trona
Produkcja Audi Q8 e-trona
Źródło zdjęć: © Autokult | Szymon Jasina
Mateusz Lubczański

28.01.2025 | aktual.: 28.01.2025 13:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Audi potwierdziło, że 28 lutego ostatni Q8 e-tron zjedzie z linii produkcyjnej w Brukseli. Decyzja ta prowadzi do zamknięcia zakładu i zwolnienia tysięcy osób. Po burzliwych negocjacjach zarząd i związki zawodowe uzgodnili "plan socjalny", który ma pomóc zwalnianym pracownikom.

W oświadczeniu firma podała: "oprócz już ogłoszonego dobrowolnego bonusu firmowego, plan socjalny zawiera wiele dodatkowych środków wsparcia dostępnych dla wszystkich pracowników. Obejmują one specjalne rozwiązania wiekowe dla osób powyżej sześćdziesiątego roku życia, usługi coachingowe oraz tzw. usługi outplacementu dla pracowników". Audi dodało, że łączna suma świadczeń powinna być ponad dwukrotnie wyższa niż wymagana prawem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Thomas Bogus, dyrektor zarządzający zakładem w Brukseli, powiedział: "jestem bardzo zadowolony, że pomimo trudnych negocjacji udało nam się osiągnąć uczciwe porozumienie dla pracowników". Dodał: "ostatecznie wszyscy skupili się na najważniejszym i postawili pracowników w centrum swoich działań".

Tymczasem niemieckie fabryki Volkswagena mogą uniknąć podobnego losu dzięki chińskim producentom, którzy chcą rozszerzyć swoją obecność w Europie. Gernot Döllner z Audi zauważył, że takie działanie "obniżyłoby barierę wejścia dla tych konkurentów".

David Powels z Volkswagena stwierdził: "Jesteśmy otwarci na każdą dyskusję na każdy temat z każdym partnerem". Może to oznaczać produkcję chińskich samochodów elektrycznych w niemieckich fabrykach Volkswagena.

Volkswagen niedawno ogłosił plany eliminacji ponad 35 tysięcy miejsc pracy w Niemczech, redukcję produkcji o około 734 tysiące pojazdów oraz przeniesienie części produkcji. Sytuacja ta skłoniła firmę do poszukiwania nowych rozwiązań w obliczu nadmiaru mocy produkcyjnych.

Komentarze (5)