Nissan Skyline GT‑R KPGC10 | Kontynentalne klasyki
Drugie miejsce w ankiecie na najlepszego klasyka lat 70-tych na rynku azjatyckim zdobył Nissan Skyline GT-R KPGC10. To już drugi raz, kiedy Skyline pojawia się w naszym cyklu! Poprzednio poznaliśmy słabszą odmianę Skyline, teraz czas na prawdziwego mocarza.
16.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Drugie miejsce w ankiecie na najlepszego klasyka lat 70-tych na rynku azjatyckim zdobył Nissan Skyline GT-R KPGC10. To już drugi raz, kiedy Skyline pojawia się w naszym cyklu! Poprzednio poznaliśmy słabszą odmianę Skyline, teraz czas na prawdziwego mocarza.
Sedan czy coupe?
Użytkownicy Autokult.pl zdecydowali, że coupe jest lepsze od sedana. Jednak historia obu wersji jest ze sobą ściśle powiązania i nie mogłem o tym nie wspomnieć. Co ciekawe dwudrzwiowy Nissan przetrwał do roku 2002, podczas gdy jego protoplasta zakończył swoją karierę na trzech generacjach.
Serce jak dzwon
[block position="inside"]8483[/block]*[url=http://www.dailymotion.pl/pl/channel/auto]
[/url]*
Sercem naszego klasyka był czterocylindrowy silnik DOHC S20 I6 p pojemności 2 l. Motor generował podobnie jak w przypadku sedana 160 koni mechanicznych. Jednak w przypadku lżejszego coupe rozkład mocy do masy prezentował się znacznie lepiej – 0,15 KM/ 1 kg. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 180 Nm osiągany przy prędkości obrotowej 5600 rpm.
Klasyka w designie
Pierwszy rzut oka na ogólną sylwetkę Nissana Skyline GT-R KPGC10 wywołuje przyjemne uczucia. Azjatycki producent postawił na klasyczne rozwiązania, które nie zawiodły przy okazji poprzednich modeli. Stąd przed nami dobrze skalibrowany szkielet prostego auta, który nie rzuca swoim wyglądem na kolana, ale w zamian jest po prostu poprawny.