Nissan odświeżył model GT‑R. Spore zmiany w wersji Nismo

Minęło już 50 lat, od kiedy na drogi wyjechał pierwszy Nissan GT-R. Japończycy uczcili więc okrągłą rocznicę zarówno wypuszczeniem edycji specjalnej, jak i podkręceniem auta na kolejny rok modelowy.

GT-R R35 wyjechał na drogi w 2007 roku, ale dalej daje popalić konkurencji
GT-R R35 wyjechał na drogi w 2007 roku, ale dalej daje popalić konkurencji
Źródło zdjęć: © fot. Nissan
Mateusz Lubczański

19.04.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Edycja na 50 lat Nissana GT-R charakteryzować się będzie nadwoziem pokrytym jednym z trzech unikatowych kolorów (każdy z pasami biegnącymi przez środek). W ofercie znajdzie się Pearl White (biały), Super Silver (srebrny), jak i kultowy Bayside Blue (niebieski), który stał się znakiem rozpoznawczym poprzedniej generacji.

Dzięki subtelnemu napisowi z tyłu auta, każdy zauważy, że to model na 50-lecie rodziny GT-R.
Dzięki subtelnemu napisowi z tyłu auta, każdy zauważy, że to model na 50-lecie rodziny GT-R.© fot. Nissan

Dodatkowo, egzemplarze z edycji specjalnej będą miały szare wnętrze, unikatową kierownicę oraz deskę pokrytą skórą Nappa.

Szaro.
Szaro.© fot. Nissan

Jednostka napędowa pozostała bez zmian i dalej generuje 565 KM i 633 Nm. W stosunku do starszych modeli zmieniono turbosprężarki (które teraz według producenta są wydajniejsze o 5 proc.) oraz zoptymalizowano kolektory wydechowe. Ustawienia zawieszenia również uległy lekkiej korekcie, co ma zapewnić większą stabilność.

Nieco więcej zmieniono w przygotowanej na tor topowej wersji Nismo. Silnik również nie został zmodyfikowany, ale skrzynia doczekała się innego oprogramowania, a wydech został całkowicie zmieniony na element z tytanu.

Nismo zrzuciło aż 30 kg, a to między innymi dzięki wykorzystaniu włókna węglowego. Z tego materiału wykonano zderzaki, błotniki, maskę, dach, spoiler i klapę bagażnika. Błotniki są bardzo podobne do tych z samochodu klasy GT3 – specjalne żeberka są odpowiedzialne za odprowadzanie z komory silnika gorącego powietrza. Za mało? Inżynierowie Nissana dorzucili jeszcze hamulce z tarczami o średnicy 410 mm.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
NissanNissan GT-Rlifting
Komentarze (0)