Nissan BladeGlider – 3‑miejscowy elektryczny koncept [aktualizacja]

Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Tokio Nissan przedstawi 3-miejscowy elektryczny koncept o nazwie BladeGlider.

Nissan BladeGlider
Nissan BladeGlider
Piotr Ślusarczyk

04.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 10:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nissan BladeGlider to auto inspirowane wyścigowymi DeltaWing oraz ZEOD RC, co wyraźnie widać po rozstawach kół na obu osiach. Samochód ma napęd elektryczny, a konkretnie silniki umieszczone w tylnych kołach oraz litowo-jonową baterię. Niestety, Nissan nie pochwalił się danymi technicznymi.

Koncepcyjny BladeGlider zmieści we wnętrzu 3 osoby, w układzie znanym z McLarena F1. Samochód ma rozkład masy 30:70 (przód:tył), a do budowy paneli karoserii użyto tworzywa CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic). Warto zwrócić uwagę na bardzo ciekawe rozwiązanie problemu z zajmowaniem miejsca przez kierowcę w centralnie umieszczonym fotelu: po otwarciu wybranych drzwi siedzisko podjeżdża, a kierownica maksymalnie zbliża się do deski rozdzielczej.

Można mieć wątpliwości, czy taki samochód dobrze by się prowadził, ale producent twierdzi, że nietypowa forma konceptu ma zapewniać mniejszy opór powietrza, generować dodatkowy docisk oraz właśnie poprawiać zwrotność.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/21]

[aktualizacja 4 grudnia]

DeltaWing Racing złożyło pozew przeciwko Nissanowi. Zespół chce zabronić japońskiemu producentowi pokazywania, sprzedawania oraz wystawiania do wyścigów samochodów w charakterystycznym kształcie skrzydła delta. Pozew oprócz BladeGlidera dotyczy więc również wyścigowego ZEOD RC.

Przypomnę, że Nissan rozwijał projekt eksperymentalnego samochodu z DeltaWing Racing przez niecały rok, od marca 2012 roku do lutego 2013 roku. Czy wiedzę zdobytą podczas tej współpracy wykorzystał bezprawnie? To powinno okazać się już niedługo.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)