Nie będzie tańszego Audi R8. Przedstawiciele marki dementują plotki
Informacje o tańszej, słabszej odmianie Audi R8 krążyły w sieci od dłuższego czasu. Takie rozwiązanie nie byłoby pozbawione sensu, lecz nie wejdzie w życie. R8 nie będzie miało mniej niż 10 cylindrów.
15.11.2018 | aktual.: 14.10.2022 15:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Plotka o Audi R8 z mniejszym silnikiem nie wzięła się znikąd. Rosnący w zawrotnym tempie rynek chiński domaga się supersamochodów, jednak takie zakupy wiążą się z nałożeniem dużego podatku na nowego właściciela. Pomysł, by R8 było napędzane silnikiem V6 wydawał się całkiem sensowny.
Tym bardziej, że nie byłby to pierwszy supersamochód z takim napędem. Ford GT również napędzany jest przez silnik V6, a jak stwierdził Mariusz podczas testów, taka mieszanka nie pozostawia wiele do życzenia. Audi ma w ofercie ciekawy motor V6 o pojemności 2.9 litra, który znalazł się pod maską nie tylko modeli RS4 czy RS5, ale nawet zagościł w Porsche Panamerze.
Bjorn Friedrich, menadżer projektu R8, podczas premiery poliftowych egzemplarzy uciął jednak spekulacje. R8 nie będzie miało mniejszego silnika niż rasowe V10. "To najlepszy silnik do tego auta" – stwierdził. Szymon Jasina wkrótce podzieli się swoimi wrażeniami z jazdy tym modelem.
Zachowanie silnika V10 to optymistyczna informacja, ale należy pamiętać, że możemy nie doczekać się kolejnej generacji R8. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że ekipa z Ingolstadt zdecyduje się na całkowicie elektryczny pojazd pokroju konceptu PB18.