Napęd na tył, powrót Renault 5? Nowe informacje o elektrycznym Renault Twingo/Smart ForTwo

Kiedy Renault podejmowało współpracę z Daimlerem, wiele osób wróżyło, że pomysł ma duże szanse na powodzenie. Już dziś wiadomo o trzech projektach niemiecko-francuskiego duetu. Poza małym autem dostawczym i limuzyną pojawi się autko miejskie dostępne również w wersji elektrycznej. Wiadomo już nieco więcej o tym pojeździe.

Napęd na tył, powrót Renault 5? Nowe informacje o elektrycznym Renault Twingo/Smart ForTwo
Piotr Wereszczyński

02.04.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kiedy Renault podejmowało współpracę z Daimlerem, wiele osób wróżyło, że pomysł ma duże szanse na powodzenie. Już dziś wiadomo o trzech projektach niemiecko-francuskiego duetu. Poza małym autem dostawczym i limuzyną pojawi się autko miejskie dostępne również w wersji elektrycznej. Wiadomo już nieco więcej o tym pojeździe.

Samochód będzie plasowany w gamie Renault jako najmniejszy w ofercie i jednocześnie sprzedawany pod marką Smart jako nowy model ForTwo. Auto miało zostać zaprezentowane jako Twingo, ale producent nadal się waha, czy nie nazwać go Renault 5. Płyta podłogowa po przedłużeniu ma stanowić platformę pod budowę kolejnej generacji obecnie produkowanego Twingo oraz Smarta ForFour.

Ciekawie zostanie rozwiązana kwestia napędu. Silnik elektryczny ma zostać umieszczony z tyłu pojazdu i napędzać tylne koła. Jak podkreśla producent, auto nie będzie konkurować z Mini czy Fiatem 500. Nie będzie również rywalem Kolińskich Trojaczków. Czym zatem będzie? Jedynym skojarzeniem jest jeden z najmniejszych obecnie produkowanych samochodów, czyli Toyota iQ.

Plan Renault obejmujący odświeżenie całej gamy modelowej będzie miał szansę odnieść sukces wraz z prezentacją nowej generacji Twingo. Jego mniejszy brat (również w wersji elektrycznej) oraz inne zmodernizowane modele francuskiego producenta zostaną zapewne pokazane niewiele później.

Źródło: Autocar

Źródło artykułu:WP Autokult
Mercedes-BenzRenaultSmart
Komentarze (0)