Poradniki i mechanikaNajnowsze modele opon zimowych – jaki wybrać na nadchodzący sezon?

Najnowsze modele opon zimowych – jaki wybrać na nadchodzący sezon?

Sezon letni powoli dobiega końca. Kierowcy potrzebujący nowego ogumienia na zimę rozpoczną niedługo poszukiwania odpowiedniego kompletu opon. Aby zapewnić sobie najwyższy poziom bezpieczeństwa, warto postawić na modele wykorzystujące najnowsze rozwiązania. Jakie nowości pojawiły się w ofercie w ostatnim czasie?

Najnowsze modele opon zimowych – jaki wybrać na nadchodzący sezon?
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera

10.08.2022 | aktual.: 02.10.2024 13:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowe modele opon zimowych klasy premium

Oczekując maksymalnie wysokich możliwości, należy postawić na opony klasy premium. Na projektowanie ogumienia premium przeznaczone są wysokie nakłady finansowe, dzięki czemu opony mogą być maksymalnie dopracowane. To do modeli premium trafiają najnowsze rozwiązania, które w kolejnych latach są przenoszone na opony z niższych klas. Opony zimowe premium, które miały swoją premierę w ostatnich miesiącach, to m.in.: Pirelli Scorpion Winter 2, Yokohama BluEarth V906 oraz Continental WinterContact TS 870P.

Pirelli Scorpion Winter 2

Model Pirelli Scorpion Winter 2 został opracowany w szczególności do samochodów w nadwoziu SUV, które wykorzystują silniki o dużej mocy. Zastosowane w nim rozwiązania przekładają się na połączenie bezpieczeństwa oraz osiągów bez kompromisów w żadnym z tych obszarów.

Wysokie parametry na śniegu zostały w tym modelu osiągnięte dzięki liniom nacięć w kształcie litery „V”, rozciągniętym przez całą szerokość bieżnika. Wspomagają je dodatkowe krawędzie śnieżne w części centralnej. Rezultatem jest więcej przestrzeni do zatrzymywania śniegu, co podnosi wydajność podczas jazdy po drodze przykrytej warstwą białego puchu.

Klocki bieżnika Pirelli Scorpion Winter 2 pokrywają trójwymiarowe nacięcia, które podnoszą skuteczność hamowania w każdych warunkach – na ośnieżonej, suchej, a także mokrej nawierzchni. Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni wspomaga również odpowiednie fazowanie głównych nacięć. Rezultatem jest dodatkowa przestrzeń do odprowadzania wody i wyższa odporność na aquaplaning.

Yokohama BluEarth Winter V906

Model Yokohama BluEarth Winter V906 jest dostępny w dwóch wersjach – standardowej do samochodów kompaktowych i osobowych klasy średniej, a także w odmianie SUV. Ogumienie wykorzystuje bieżnik “Harmony”. To rozwiązanie polegające na harmonijnym rozkładzie rowków, bloków oraz lameli w celu osiągnięcia maksymalnej optymalizacji sztywności bieżnika.

Mieszanka gumowa używana do produkcji modelu jest otrzymywana dzięki zaawansowanej technologii reakcji w mieszaniu jej składników (A.R.T.). W składzie mieszanki znalazła się duża ilość krzemionki. Rezultatem tego osiągnięto niższe opory toczenia, wysoką przyczepność na śliskich nawierzchniach, a także utrzymanie parametrów nawet w wyjątkowo niskich temperaturach.

Yokohama BluEarth Winter V906 to model stworzony do długich przebiegów. Rozwiązania w obrębie mieszanki, wzoru bieżnika, ale również konstrukcji wewnętrznej, przekładają się na wysoką wytrzymałość. Dzięki temu model ściera się nie tylko miarowo, ale również powoli.

Obraz
© Materiał Partnera

Continental WinterContact TS 870P

Continental WinterContact TS 870P wykorzystuje nowy wzór bieżnika, dzięki czemu może zapewnić precyzję prowadzenia na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Na klockach bieżnika tego modelu umieszczono ulepszoną konfigurację stromych równoległych lameli. Ich budowa pozwala zatrzymać więcej śniegu i lepiej wykorzystać zjawisko tarcia śniegu o śnieg.

Wysoka wydajność na mokrej nawierzchni została osiągnięta dzięki mieszance gumowej CoolChili o ulepszonym składzie. Rezultatem jest wyższa skuteczność hamowania w deszczu. Specjalne rowki hydro odprowadzają nadmiar wody, zapewniając tym samym ochronę przed aquaplaningiem.

Continental WinterContact TS 870P to również opona opracowana pod kątem oszczędności. Aby to osiągnąć, zastosowano elastyczną matrycę polimerową oraz silne łańcuchy molekularne. Efektem tego jest obniżenie oporów toczenia oraz powolne ścieranie bieżnika.

Nowości na sezon zimowy z klasy średniej

Nowe modele opon zimowych klasy średniej to propozycja dla kierowców, którym zależy na bardzo dobrym stosunku ceny do jakości. Hankook Winter i*cept RS3 W462, Falken Eurowinter HS02 i Kumho Wintercraft WP52 to również propozycje, których premiera odbyła się całkiem niedawno. Są one dostępne w niższej cenie niż propozycje klasy premium, ale ich możliwości również pozwalają na w pełni bezpieczną i efektywną jazdę zimą.

Hankook Winter i*cept RS3 W462

Bieżnik Hankook Winter i*cept RS3 W462 to kierunkowy wzór w układzie „V”, na którym umieszczono dodatkowe półrowki w kształcie odwróconej litery „V”. Ich obecność podnosi przyczepność boczną, która zapewnia wyższą pewność podczas jazdy w zakrętach na ośnieżonej drodze.

Na klockach bieżnika tego ogumienia znajdują się lamele 3D, które poprawiają skuteczność hamowania w warunkach zimowych, oraz zwiększają stabilność jazdy na śniegu. Oprócz tego bloki bieżnika wyposażono w specjalne szczeliny zwiększające przyczepność na oblodzonej nawierzchni.

Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni zapewnia natomiast mieszanka Aqua Pine drugiej generacji, w której składzie znajduje się krzemionka oraz rafinowana żywica. Odprowadzanie wody wspomaga nacięcie na barku, które ułatwia jej odpływ z głównego rowka na zewnątrz bieżnika. W budowie wewnętrznej opony zastosowano opasanie z drutu stalowego z taśmą zawiniętą na krawędzi opasania. Efektem tego model oferuje wysoką stabilność oraz krótki czas reakcji na polecenia z układu kierowniczego.

Obraz
© Materiał Partnera

Falken Eurowinter HS02

Falken Eurowinter HS02 to model, który jest o nawet 9% lżejszy od swojego poprzednika. Dzięki temu oferuje niższe opory toczenia i bardziej oszczędną jazdę. Ściany boczne opracowano z naciskiem na osiągnięcie maksymalnie wysokiej aerodynamiki, co także przyczynia się do niższego spalania. Redukcja masy i bardziej opływowy kształt korzystnie wpływają też na szybkość rozpędzania samochodu.

Do produkcji tego modelu stosowana jest mieszanka gumowa, opracowana w technologii 4D-Nano Design. Dzięki temu składniki zostały rozłożone w strukturze mieszanki na poziomie molekularnym. Wpływa to nie tylko na wyższą przyczepność, ale poprawia także odporność na zużycie.

Kierunkowy bieżnik Falken Eurowinter HS02 pokrywają lamele Miura-Ori 3D, które zapewniają skuteczne hamowanie w warunkach zimowych. Na barkach zastosowano dodatkowe samoblokujące lamele 3D, odpowiedzialne za poprawę stabilności w zakrętach.

Kumho Wintercraft WP52

Opona Kumho Wintercraft WP52 wykorzystuje rozwiązania, które znacząco podniosły jej możliwości względem poprzedniego modelu WP51. Efekty to m.in. nawet o 10% krótszy dystans hamowania na mokrej nawierzchni i do 5% większy zasięg na jednym tankowaniu. W modelu zastosowano również technologie podnoszące komfort jazdy.

Aby zapewnić przyczepność na śniegu, bieżnik tego modelu wykorzystuje system wyrzucający śnieg z rowków, co ułatwia odnajdywanie przyczepności na drodze pokrytej warstwą śniegu. Na klockach bieżnika umieszczono zazębiające się lamele, które wpływają na skuteczność hamowania na śliskiej nawierzchni, ale również poprawiają sztywność bloków na suchej drodze.

W barkowej strefie bieżnika Kumho Wintercraft WP52 znajduje się ramię 3D Deco, którego zadaniem jest pochłanianie hałasu. Zmieniono również wysokość klocków bieżnika, aby obniżyć natężenie hałasu powstającego podczas toczenia. W rezultacie jazda na tych oponach jest wyjątkowo cicha, co znacząco poprawia komfort podróży.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)