Najgorsze testy zderzeniowe [wideo]

Testy zderzeniowe mają sprawdzić, czy dany samochód jest bezpieczny. Jest jednak jeszcze jeden cel - uświadomić kierowcom, jak strasznie może wyglądać auto po wypadku i skłonić ich do bezpieczniejszej jazdy. Przyjrzyjmy się najgorzej wyglądającym testom.

Najgorsze testy zderzeniowe [wideo]
Bartosz Pokrzywiński

03.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Volkswagen T3

Volkswagen T3 to doskonale znany wszystkim bus oraz samochód dostawczy, których mnóstwo jeździło po polskich drogach jeszcze kilka lat temu. Auto wyposażone jest w silnik umieszczony z tyłu, co utrudnia do niego dostęp i, jak się okazuje, ma także drugą wadę - przód składa się jak harmonijka podczas wypadków. Czy aby na pewno?

W sieci krąży film, który pokazuje fatalny w skutkach test zderzeniowy Volkswagena T3. Nie został on jednak przeprowadzony do końca uczciwie. Odpowiada za niego niemieckie ADAC, które chciało pochwalić się nowym ośrodkiem testowym. Film nakręcono w 1999 roku, auto wyładowane było podobno dodatkowym obciążeniem, a w barierę uderzyło przy prędkości 80 km/h.

What about that VW t3 crash test?

Chery Amulet

Chery Cowin to kolejny chiński producent samochodów. Jednym z najbardziej rozpoznawanych, o ile nie jedynym w ofercie jest model dostępny na rosyjskim rynku pod nazwą Amulet. Rosjanie, jak wiadomo, również nie przywiązują wagi do bezpieczeństwa, jednak to już chyba lekka przesada.

Test przeprowadzony został przy prędkości 64 km/h, która jest obecnym standardem renomowanych testów zderzeniowych i wydaje się odpowiadać faktycznemu wypadkowi, nawet podczas wytracenia prędkości poza terenem zabudowanym.

Cherry Amulet crash test

Rovery

Rover to brytyjska marka samochodów, która w 2005 roku totalnie zbankrutowała i została przejęta przez indyjski koncern Tata Motors. Czy słabe rezultaty w testach zderzeniowych aut tego producenta mogą być przyczyną upadku firmy?

Oto model 100, który w testach przeprowadzonych przez Euro NCAP, a więc m.in. w zderzeniu czołowym przy prędkości 64 km/h uzyskał notę łączną jednej gwiazdki.

Euro NCAP | Rover 100 | 1997 | Crash test

Kolejnym Roverem, który nie dostał pochwały po testach zderzeniowych był model 600. Spora limuzyna uzyskała wynik dwóch niepełnych gwiazdek.

Euro NCAP | Rover 600 | 1997 | Crash test

Citroen Xantia

Citroen Xantia jeszcze kilka lat temu cieszył się sporą popularnością. Wygodny francuski samochód z charakterystycznym hydropneumatycznym zawieszeniem dzisiaj można kupić już za 4-5 tysięcy złotych. Euro NCAP przeprowadziło testy zderzeniowe tego modelu.

Nota dwóch niepełnych gwiazdek to naprawdę fatalny rezultat. Test przeprowadzony został przy prędkości 64 km/h.

crash test Citroen Xantia (1)

Landwind Baowei

Jiangling Motors Landwind, nazwa którą naprawdę ciężko wymówić. Trudniej jest jednak ujść z życiem z wypadku będąc pasażerem SUVa produkowanego przez tę firmę. Auto stylistycznie do złudzenia przypomina Opla Fronterę, niestety jest istną puszką śmierci.

Model ten sprzedawany jest w Chinach pod nazwą Baowei. Test przeprowadzony przez ADAC, a więc prędkość nieco powyżej 60 km/h i zderzenie czołowe.

Landwind Crash Test - Outside

Landwind Crash Test - Cabin View

Ford F-150

Wszystkie Fordy z serii F, podobnie zresztą jak i inne amerykańskie pickupy są olbrzymie. Spore gabaryty stwarzają złudzenie, że auto na pewno będzie bezpieczne. Jak jednak widać z testu zderzeniowego przeprowadzonego przez amerykański Insurance Institiute For Highway Safety, auto nie radzi sobie dobrze podczas zderzenia czołowego przy prędkości 64 km/h.

1997-2003 Ford F-150 crash test (IIHS)

Inne amerykańskie pickupy jak Dodge Ram czy Chevrolet Silverado również nie poradziły sobie dobrze.

Crash test video Ford F-150 Ram Tacoma Silverado

Usprawiedliwieniem może być fakt, że są to testy aut produkowanych na przełomie wieków (Ford F-150 1997-2003). Nowsze pickupy są już znacznie bezpieczniejsze.

2007-2013 Chevrolet Silverado/GMC Sierra 1500 IIHS Frontal Offset

Fiat Seicento

Fiat Seicento jest pojazdem, od którego jedni zaczynają, a drudzy kończą swoją przygodę z motoryzacją, w dobrym tego słowa znaczeniu. Niestety podczas wypadku kierowca oraz pasażerowie Fiata Seicento mogą także dosłownie zakończyć swoje życie.

W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP auto uzyskało notę dwóch niepełnych gwiazdek.

Euro NCAP | Fiat Seicento | 2000 | Crash test

Brilliance BS6

Brilliance BS6 to przestronny rodzinny samochód z nadwoziem typu sedan produkowany przez chińską firmę Brilliance China Auto. Mało kto wie, że swój udział w wyprodukowaniu tego auta miało także BMW.

Samochód poddany został testowi zderzeniowemu wykonanemu przez niemieckie ADAC. Na pięć maksymalnych, autu przyznano tylko jedną gwiazdkę. Dlaczego? Zobaczcie sami.

New Chinese Car Crash Test Disaster - 2007 Brilliance BS6

Volkswagen Golf II

Druga generacja Volkswagena Golfa to nadal auto, które można zobaczyć na naszych drogach. Wielu zapewne powie, że to doskonały przykład na trwałość aut z Wolfsburga. Prawda jest jednak taka, że model ten zadebiutował na rynku w latach 80tych, kiedy do bezpieczeństwa przywiązywano już wagę, ale nie w takim stopniu jak dziś.

crash test volkswagen golf mk2

Geely CK1

Volvo to marka, która od zawsze uznawana była za ikonę bezpieczeństwa. Paradoksalnie, właścicielem Volvo jest obecnie chińska firma produkująca samochody pod nazwą Geely. Oto jeden z ich pojazdów, model CK1.

Test został przeprowadzony przez Latin NCAP, instytucję, której siedziba znajduje się w Urugwaju. Zasady takie same jak w przypadku Euro NCAP, zderzenie czołowe przy prędkości 64 km/h. Nota? Zero gwiazdek!

China car Geely CK1 crash test LatinNCAP

Źródło artykułu:WP Autokult
CitroënVolkswagenFord
Komentarze (0)