Mustang GTD zadebiutuje w Europie. Ma niewiele wspólnego ze zwykłym Mustangiem

Auto najpierw zostanie pokazane podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, a potem na europejskich drogach przejdzie szereg testów celem uzyskania homologacji drogowej. Ich zwieńczeniem ma być pomiar czasu na Północnej Pętli Nürburgringu.

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

25.05.2024 | aktual.: 26.05.2024 08:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ford odważnie twierdzi, że Mustang GTD został zbudowany z myślą o pokonaniu najlepszych sportowych pojazdów w Europie. Jego debiut zaplanowano w Le Mans, potem pojawi się na starcie 24-godzinnego wyścigu Spa i podczas Goodwood Festival of Speed. Następnie szeroko zakrojone testy, duża kampania w internecie, mająca pokazać szczegóły budowy pojazdu i na koniec celem jest rekord na Nürburgringu.

Ford Mustang GTD (GT Daytona) to bazujący na klasycznym Mustangu supersamochód drogowy z silnikiem 5,2 litra o mocy ok. 800 KM, z nadwoziem wykonanym z włókna węglowego, systemem redukcji oporu powietrza i półaktywnym zawieszeniem. W porównaniu z klasycznym Mustangiem GT ma nie 10- lecz 8-biegową, ale dwusprzęgłową skrzynię biegów, do której moment obrotowy z silnika trafia poprzez karbonowy wał napędowy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zawieszenie nie ma nic wspólnego z Mustangiem GT, a tylne zbudowano na wzór samochodów wyścigowych, ustawiając kolumny resorujące poziomo.

Ford Mustang GTDFord Mustang GTD
Ford Mustang GTDFord Mustang GTD;
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Ford Mustang GTD jest autem zupełnie innym niż Mustang GT i są to różnice znacznie większe niż na przykład te, które występują pomiędzy Porsche 911 a Porsche 911 GT3 RS. To po prostu auto, które wygląda jak klasyczny mustang, ale więcej ma wspólnego z samochodem wyścigowym. Tak czy inaczej najlepszą infromacją jest to, że trafi do sprzedaży w Europie. Zła informacja może być taka, że prawdopodobnie trafi do garaży, z których nigdy nie wyjedzie. Stanie się inwestycją.

W USA złożono 7500 wniosków, które mają wyrazić zainteresowanie nabyciem tego samochodu. Ford informuje, że 20 proc. Z nich złożyły osoby ze świata sportów motorowych. W Europie jeszcze nie uruchomiono listy zamówień, ale jej otwarcie przewidziano na czerwiec.

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

  • Ford Mustang GTD

    Źródło: Materiały prasowe

    Ford Mustang GTD

Komentarze (9)