Motoryzacyjne mistrzostwa świata – auta znanych piłkarzy
Mistrzostwa świata w piłce nożnej, które odbywają się w Brazylii, dobiegają końca. Zobaczmy, co gwiazdy futbolu trzymają w swoich garażach.
09.07.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie będziemy mistrzostw poddawać dogłębnej, sportowej analizie. Przyjrzymy się za to samochodom, którymi jeżdżą zawodnicy, którzy uczestniczyli lub wciąż uczestniczą w turnieju.
Lionel Messi – Argentyna
Lionel Messi jest uważany za jednego z najlepszych graczy w historii piłki nożnej. Wachlarz samochodów, którymi dysponuje zawodnik klubu FC Barcelona, jest szeroki.
Wśród nich jest m.in. Maserati GranTurismo MC Stradale. Źródłem napędu auta jest silnik V8 o pojemności 4,7 l wytwarzający 460 KM i 520 Nm.
Najwyraźniej Argentyńczyk ma pewną słabość do otwartych wersji sportowych modeli, ponieważ jeździ także Ferrari F430 Spider oraz Audi R8 Spyder. W związku z tym, że marka z Ingolstadt współpracuje z zespołem FC Barcelona, co jakiś czas dostarcza zawodnikom auta w prezencie. W ten sposób Messi wszedł w posiadanie najpierw czerwonego, a następnie białego Audi Q7, a także mniejszego modelu Q5.
Cóż ponadto? Auta z dwóch różnych biegunów, czyli Dodge Charger SRT8 oraz Toyota Prius, którą Messi otrzymał w nagrodę za zdobycie tytułu dla najlepszego zawodnika klubowych mistrzostw świata w 2011 r. Piłkarza widziano także w MINI Convertible.
Neymar – Brazylia
Neymar da Silva Santos Júnior, mimo strzelenia 4. goli, nie zaliczy mistrzostw świata do udanych. Piłkarz został sfaulowany w ćwierćfinale i doznał groźnej kontuzji kręgosłupa. Już bez niego w składzie, Brazylia w kompromitującym stylu przegrała półfinałowy mecz z Niemcami.
Zostawmy sport na boku i skupmy się na samochodach Neymara. Jego pierwszym autem było Volvo XC60. Szwedzki SUV służył mu do nauki jazdy.
Później przyszedł czas na tzw. piłkarski standard. Futbolista kupił Porsche Panamerę w wersji Turbo, a także Audi R8 Spyder GT. Dzięki wspomnianej wyżej kooperacji Audi i klubu FC Barcelona, Neymar mógł wybrać dla siebie jeden z pojazdów niemieckiej marki. Zdecydował się na Q5 z jednostką 3,0 TDI.
Najnowszym nabytkiem Brazylijczyka jest Maserati MC12, drogowa wersja wyścigowego samochodu startującego w zawodach FIA GT. Auto zbudowane na bazie Ferrari Enzo dysponuje mocą 630 KM generowaną przez 6-litrowy motor V12. Na sprzedaż przeznaczono 50 sztuk MC12 w cenie 600 000 euro.
Mesut Özil – Niemcy
Mesut Özil wyraźnie skłania się ku samochodom zmodyfikowanym. Niemiec tureckiego pochodzenia, na co dzień reprezentujący barwy Arsenalu Londyn, jeździ Ferrari 458 Italia Black Carbon Edition oraz modelem Porsche Panamera Turbo GrandGT.
Zajmijmy się najpierw tym pierwszym pojazdem. Jest on dziełem Anderson Germany. Czarne coupé z czarnymi felgami ma kratki wentylacyjne, obudowy lusterek i dyfuzor wykonane z włókna węglowego. Dzięki zmianom w elektronice i układzie wydechowym, moc silnika 4,5-litrowego silnika V8 została podniesiona z 570 do 623 KM.
Porsche Panamera zostało przerobione przez TechArt. Specjaliści z niemieckiego Leonbergu poszerzyli nadwozie auta, zamontowali nowe zderzaki i maskę z dodatkowymi wlotami powietrza. Jednostka V8 o pojemności 4,8 l została podkręcona z 550 do 630 KM.
Özil używa też standardowego Mercedesa SLS AMG.
Robin van Persie - Holandia
Napastnik reprezentacji Holandii i Manchesteru United gustuje w pojazdach tupu SUV. Piłkarz jeździ m.in. Range Roverem Sport, BMW X5 i Porsche Cayenne.
Ostatni z wymienionych samochodów pochodzi ze stajni wspomnianego wcześniej tunera TechArt. Wyróżnia się przede wszystkim przodem z dużymi wlotami powietrza. W garażu Holendra parkują ponadto Audi S5 Sportback i Porsche Panamera.
Bodaj najciekawszym autem ze zbiorów van Persiego jest Nissan Figaro. Filigranowy kabriolet o stylistyce retro był produkowany na początku lat 90. i powstał w liczbie 20 000 egzemplarzy. Do jego napędu służy 1-litrowy silnik sprzężony z 3-stopniową skrzynią automatyczną.
W listopadzie 2013 r. paparazzi sfotografowali zawodnika w restauracji, kiedy przeglądał katalog Corvette Stingray.
Cristiano Ronaldo – Portugalia
Flota aut Cristiano Ronaldo obejmuje ok. 20 modeli. Portugalczyk powiększa liczbę swoich samochodów mniej więcej od dekady.
Wiadomo, że w 2006 r. kupił BMW M6, coupé o mocy 507 KM pieszczotliwie (bądź pogardliwie) zwane "wielorybem". W następnym roku do bawarskiego auta dołączyły Mercedes-Benz Klasy C Sports Coupé, Bentley Continental GTC, Porsche Cayenne po tuningu (a jakże) firmy TechArt.
Następnie przyszedł czas m.in. na kolejnego Bentleya Continentala GT, tym razem w wersji Speed rozwijającej 610 KM, a także dwa modele Ferrari: F430 i Ferrari 599 GTB Fiorano. Ten drugi samochód został przez Ronaldo rozbity na początku 2009 r. w tunelu w pobliżu Manchesteru. Lukę w kolekcji piłkarz uzupełnił kupując później 599 GTO.
Portugalczyk jeździ lub jeździł także Maserati GranCabrio, Astonem Martinem DB9 i limuzyną Rolls-Royce Phantom. Ponadto Audi sprezentowało mu modele R8 i RS6.
Nie sposób nie wspomnieć o Mercedesie SLS AMG, Bugatti Veyronie oraz Lamborghini Aventadorze LP700-4. Samochód z bykiem na masce ma czarne, matowe nadwozie. We wrześniu ubiegłego roku Ronaldo zamówił LaFerrari.
Cristiano Ronaldo In His Lamborghini Aventador
Samuel Eto'o – Kamerun
Reprezentacja Kamerunu bardzo słabo spisała się w Brazylii. Nieposkromione Lwy przegrały wszystkie spotkania. Snajper afrykańskiej ekipy Samuel Eto'o z powodu kontuzji opuścił 2 z 3 meczów.
Były napastnik m.in. Barcelony, Interu Mediolan i Chelsea (a także zespołu Anży Machaczkała) ma imponującą kolekcję samochodów. Najnowszym nabytkiem Eto'o jest czarne LaFerrari, napędzane przez 800-konny silnik 6,3 V12 wspomagany przez motor elektryczny o mocy 163 KM.
Samuel Eto'o driving his Bugatti Veyron
Piłkarz może wybierać też spośród takich maszyn, jak Aston Martin One-77, Aston Martin V12 Zagato, Bugatti Veyron, Ford GT i Ferrari 599 po tuningu Mansory. Jakby tego było mało, Eto'o jest posiadaczem Maybacha 57S Coupé.
Model ten jest dziełem Xenatec. Zanim przedsiębiorstwo to zbankrutowało, zbudowało tylko 8 egzemplarzy własnej wersji Maybacha.
Mario Balotelli – Włochy
Mario Balotelli to bardzo dobry napastnik, ale słynący z nietypowych i nieprzewidywalnych zachowań. Jego zbiór motoryzacyjnych perełek nie wzbudza jednak kontrowersji, a raczej pożądanie, może z wyjątkiem Bentleya Continentala GT w wojskowych barwach.
Poza chyba obowiązkowym w piłkarskim światku Audi R8 (które swoją drogą mocno uszkodził dzień po przejęciu kluczyków), Włoch posiada Lamborghini Murciélago i Gallardo, Maserati GranTurismo MC Stradale, Bentleya Mulsanne i Bugatti Veyrona. Balotelli jest właścicielem kilku Ferrari, w tym 458 Italia oraz Spider, F12Berlinetta.
Po Sieci krąży również film rzekomo przedstawiający kolekcję aut zawodnika, ale nie ma pewności, czy naprawdę widać na nim pojazdy należące do Włocha. Jest to możliwe, ponieważ widać na nim np. dwie sztuki Ferrari F40, a także klasycznego Mercedesa 190 SL. Plotkuje się, że Balotelli faktycznie kupił wymienione modele, ale nie wiadomo, czy te pogłoski powstały przed czy po publikacji materiału.
Footballer Mario Balotelli The Machester City Italian Striker, Super Car Collection
Bacary Sagna – Francja
Francja pożegnała się z mistrzostwami świata w ćwierćfinale, po porażce z Niemcami. Jednym z piłkarzy reprezentujących drużynę trójkolorowych w brazylijskim turnieju był Bacary Sagna, obrońca, który w czerwcu przeszedł z Arsenalu Londyn do Manchesteru City.
Niedawno on i jego żona kilkukrotnie zostali sfotografowani w Lamborghini Aventadorze. Karoseria włoskiego auta został oklejona przez firmę Yiannie Charalambousa, która ma na swoim koncie zlecenia od szeregu innych gwiazd, w tym Evy Longorii, Gordona Ramseya, Ruperta Grinta oraz całych grup futbolistów z Chelsea, Arsenalu, Manchesteru United, Manchesteru City, Aston Villi i innych klubów ligi angielskiej.
Nadwozie nawiązuje do Mistrzostw Świata w Brazylii. Widnieją na nim wizerunki m.in. Leo Messiego, Cristiano Ronaldo, Luisa Suareza, Wesleya Sneijdera, Mesuta Özila, Alexa Oxlade-Chamberlaina, Jacka Wilshere'a i samego Sagni.
Lamborghini należało do Charalambousa. Teraz jest wspólną własnością francuskiego obrońcy i jego małżonki.