Mniej agresji – Lumma Range Rover 5.0 Supercharged (2013)
W listopadzie zeszłego roku Lumma Design pokazała pierwsze wizualizacje Range Rovera po tuningu. Niedawno pojawił się pierwszy niewirtualny Range 4. generacji po ulepszeniach Lummy. Czy wizja i rzeczywistość są w tym przypadku takie same?
12.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Okazuje się, że nie. Tuner z Niemiec najczęściej mocno poszerza swoje auta. Dotyczy to właściwie wszystkich samochodów, ale w przypadku Range Rovera, przynajmniej tym razem, jest inaczej. Z agresywnego kitu, jaki początkowo Lumma planowała zainstalować, na razie jest niewiele, jednak wcale nie jest powiedziane, że w przyszłości nie pojawi się ponad 2-metrowy (mam tu na myśli szerokość) Land Rover.
Nadwozie SUV-a z Wysp Brytyjskich przeszło niewielką kurację. Pierwsze, co zauważymy, to zmieniona pokrywa silnika. Nowa maska ma wylot powietrza na środku. To największa modyfikacja optyczna tego Range Rovera. Poza tym w przednim zderzaku wycięto otwory wentylacyjne, wymieniono boczne ozdoby nadwozia na kompozytowe odpowiedniki i zainstalowano spojler nad tylnymi drzwiami. Ten ostatni element też jest wykonany z włókna węglowego.
W prezentowanym egzemplarzu po obu stronach założono felgi CLR 22. Zarówno czarne, jak i srebrne obręcze mają rozmiar 10,0 x 22” i są obute w opony 295/35 R 22. Wprawne oko zauważy także nowe końcówki rur wylotowych o średnicy 90 mm.
Wszystkie wymienione wyżej ulepszenia dostępne są do każdej wersji silnikowej Range Rovera. Sfotografowany pojazd jest akurat wyposażony w 8-cylindrową jednostkę napędową o objętości skokowej 5,0 l. Montowany także w Jaguarach silnik jest poganiany sprężarką mechaniczną, dzięki czemu rozwija moc 50 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 625 Nm w przedziale od 2500 do 5500 obr./min.
Lumma Design nie przygotowała jeszcze pakietów wzmacniających motory, zatem w tym wozie nie zmieniło się nic a nic, jeśli chodzi o parametry drogowe – do 100 km/h przyspiesza nadal 5,40 s i osiąga 249 km/h. Gdy już pojawią się zestawy podnoszące moce silników, to jednostki i tak nie będą szczególnie wyżyłowane. Tuner przewiduje skoki o 20-30 KM – w zależności od wersji silnikowej.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup Jaguar
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5000 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 510 KM przy 6500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 102,00 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 625 Nm przy 2500-5500 obr./min
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 10,0 x 22”
- Koła tylne: 10,0 x 22\
- Opony przednie: 295/35 R 22
- Opony tylne: 295/35 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2330 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,57 kg/KM
- Długość: 4999 mm
- Szerokość: 1983 mm
- Wysokość: 1835 mm
- Rozstaw osi: 2922 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,40 s
- Prędkość maksymalna: 249 km/h
Źródło: automobilesreview