Mercedes wycofuje model SLC. Edycja specjalna na pożegnanie

Mały roadster Mercedesa, który zadebiutował w 1996 roku jako SLK, z miejsca stał się hitem sprzedaży. Kolejne generacje modelu podbijały światowe rynki przez następne 23 lata. Do dziś. Niemcy podjęli ostateczną decyzję o wycofaniu się z tego segmentu. Na pocieszenie dają nam edycję specjalną.

Mimo, iż od debiutu pierwszej generacji minęły 23-lata, linie nadwozia nie zmieniły się znacząco.
Mimo, iż od debiutu pierwszej generacji minęły 23-lata, linie nadwozia nie zmieniły się znacząco.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

23.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatnie wydanie małego roadstera oferowane pod nazwą SLC, nie doczeka się następcy. Stale spadający popyt na auta ze składanym dachem zmusił Mercedesa do rezygnacji z tego modelu. Trzeba jednak przyznać, że auto zostanie pożegane z godnością, dzięki edycji specjalnej, mocno nawiązującej do debiutanckiego egzemplarza z 1996 roku.

SLC Final Edition został ubrany w lśniący, żółty lakier który zdecydowanie przykuwa wzrok i świetnie komponuje się z dodatkami takimi jak 18-calowe, polerowane felgi, czy czarne, ozdobne wstawki w okolicach wlotów powietrza oraz na osłonach lusterek. Takie atrakcje będą dostępne zarówno w odmianie SLC 300 jak i w SLC 43 AMG.

Klienci mogą też liczyć na delikatnie obniżone zawieszenie oraz większe, nawiercane tarcze hamulcowe, które z pewnością pozytywnie wpłyną na odczucia z jazdy. Sporo dzieje się również w dwukolorowym wnętrzu. Zdecydowano się tu na połączenie czerni i szarości. Na niektórych elementach zastosowano skórzaną tapicerkę, która swą teksturą ma przypominać nieco włókno węglowe. Sporo tu także aluminium jak przystało na auto o sportowym zacięciu.

Obraz

Wyposażenie jest całkiem bogate. Poza typowymi elementami z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, w edycji specjalnej otrzymamy również podgrzewane fotele z nadmuchem na szyję oraz pamięcią ustawień. Pierwsza odsłona modelu z 1996 roku była dużo bardziej spartańskim autem. Od czasu jej debiutu Mercedes sprzedał łącznie 710 000 egzemplarzy swojego roadstera. Choć nie był to najpopularniejszy model w ofercie, okazał się sporym sukcesem jak na tak niszowy segment.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]
Komentarze (1)