Mercedes eVito Furgon zyskał znacznie większy akumulator. W końcu ma niezły zasięg

Mercedes usprawnił nieco swojego elektrycznego dostawczaka. Dzięki wprowadzonym zmianom auto stało się znacznie ciekawszą propozycją. Wszystko za sprawą zauważalnie zwiększonego zasięgu.

Wizualnie nic się nie zmieniło
Wizualnie nic się nie zmieniło
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Daimler
Aleksander Ruciński

07.12.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mercedes eVito Furgon jak dotąd nie mógł pochwalić się zbyt imponującymi parametrami. Ten praktyczny elektryk dysponował bowiem średnio wydajnym napędem, który pozwalał pokonać na jednym ładowaniu maksymalnie 186 km. Teraz jest to 314 km.

Skąd tak duża zmiana? Niemcy popracowali przede wszystkim nad samą wydajnością napędu. Zastosowali też akumulator o pojemności użytkowej 60 kWh zamiast dotychczasowych 41,4 kWh. Przy okazji auto zyskało też możliwość ładowania prądem 50 kW, a w opcji do 80 kW. Wcześniej szybkie ładowanie było zarezerwowane dla osobowej wersji Tourer.

Nie bez znaczenia dla większego zasięgu jest także system odzyskiwana energii z regulacją stopnia hamowania silnikiem. Rozwiązanie to współpracuje z systemami wsparcia kierowcy i jest w stanie wesprzeć tradycyjne hamulce w kryzysowej sytuacji.

Mercedes eVito Furgon (2022)
Mercedes eVito Furgon (2022)© fot. Daimler

Walory czysto praktyczne nie uległy zmianie. Auto jest w stanie przewieźć 6,6 m3 ładunku o masie do 888 kg. Sam silnik również się nie zmienił. To 114-konny elektryk generujący 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dzięki wprowadzonym poprawkom, które znacząco wpłynęły na zasięg, eVito z pewnością przyciągnie do salonów większe rzesze klientów potrzebujących elektrycznego dostawczaka.

Komentarze (3)