Mercedes-Benz zwiększa produkcję Klasy A z powodu dużego popytu
Nowy Mercedes-Benz Klasy A cieszy się tak dużą popularnością, że Daimler zdecydował się zlecić produkcję auta również zewnętrznej firmie z Finlandii. W sumie niemiecki kompakt będzie wytwarzany w trzech fabrykach.
25.07.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mercedes zaczął przyjmować zamówienia na Klasę A trzeciej generacji zaledwie dwa miesiące temu, a już znalazł 40 000 chętnych na kupno kompaktu. Pierwsze egzemplarze wyjadą z salonów w połowie września. Zakłady w niemieckim mieście Rastatt i węgierskim Kecskemét pracują pełną parą, ale i tak nie nadążają za zapotrzebowaniem.
Rastatt zacznie jesienią pracować na trzy zmiany, ale i to może nie pomóc, uważa Wolfgang Bernhard, członek zarządu koncernu Daimler. Zbyt małe moce przerobowe mogą spowodować, że klienci będą musieli czekać na zamówione auta wiele miesięcy. Bernhard tłumaczy, że Daimler nie chce do tego dopuścić, dlatego rozszerzy produkcję na zakład zewnętrzny.
Mercedesy Klasy A W176 będą wytwarzane przez Valmet Automotive. Daimler szacuje, że fińska firma w latach 2013-2016 zbuduje 100 000 egzemplarzy rywala BMW Serii 1 i Audi A3.
Przedsiębiorstwo Valmet Automotive powstało w 1969 roku i przez lata nosiło nazwę Saab-Valmet. Szwedzki producent wycofał swoje udziały w 1992 roku. Finowie mają bardzo bogate doświadczenie.
Poza autami marki Saab, wytwarzali pojazdy dla Talbota i Łady. Na swoim koncie mają również Opla Calibrę, Renault Clio V6 (karoserie) oraz dwa samochody Porsche: Boxstera i Caymana. Obecnie Valmet Automotive zajmuje się budową takich modeli, jak Th!nk City, Fisker Karma i Marussia B2.
Fińskie przedsiębiorstwo przejęło w 2010 roku kontrolę nad Karmannem i jego zakładami w Niemczech (Osnabrück) i polskich Żarach, wytwarzających systemy dachowe dla takich marek, jak dla BMW, Renault i Mercedes-Benz.
Przy okazji wieści na temat Valmet, Daimler potwierdził, że na bazie Klasy A W176 powstanie SUV, który będzie zjeżdżał z taśm w Rastatt. Mercedes-Benz w ciągu najbliższych dwóch lat wyda 400 mln euro na podzespoły do swoich nowych, kompaktowych aut.
Ponadto mogliśmy się dowiedzieć, że niemiecki producent chce sprzedawać swoje modele segmentu C w Chinach. Nie będą one jednak importowane z Europy. Mercedes planuje produkować samochody na miejscu, ale nie podał daty rozpoczęcia dodatkowych inwestycji w Państwie Środka.
Na koniec dodajmy, że podstawowa wersja Mercedesa Klasy A (180 BlueEFFICIENCY) kosztuje w Polsce 89 900 zł (z VAT). Samochód ma pod maską silnik 1,6 l o mocy 115 KM.
4
Źródło: Valmet Automotive • Carscoop