Mercedes-Benz wprowadza do oferty przekładnię 9G‑TRONIC
Wojna na ilość przełożeń trwa w najlepsze. Mercedes do modelu E350 BlueTEC wprowadza nową 9-biegową przekładnię 9G-TRONIC. W czym ma być lepsza od 7-biegowego poprzednika?
03.08.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wojna na ilość przełożeń trwa w najlepsze. Mercedes do modelu E350 BlueTEC wprowadza nową 9-biegową przekładnię 9G-TRONIC. W czym ma być lepsza od 7-biegowego poprzednika?
Nową skrzynię biegów standardowo będzie posiadał Mercedes E350 BlueTEC z 252-konnym silnikiem Diesla pracującym w układzie V6. Jednostka będzie spalać 5,3 l/100 km w przypadku limuzyny oraz 5,5 l/100 km w wariancie kombi. Z kolei emisja CO2 ma się kształtować na poziomie 138 (limuzyna) i 144 g/km (kombi).
Mercedes E350 BlueTEC z 9G-TRONIC przyspieszy do 100 km/h w 6,6 s (kombi w 6,9 s) oraz pojedzie maksymalnie 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Warto wspomnieć, że dzięki nowej przekładni silnik klasy E przy prędkości 120 km/h i zapiętym 9. biegu będzie pracował z niezwykle niską prędkością obrotową – 1350 obr./min.
W porównaniu do skrzyni 7G-TRONIC nowa przekładnia jest lżejsza oraz mimo wyposażenia w dwa biegi więcej posiada niemal identyczne rozmiary. 9G-TRONIC przyczynia się również do redukcji hałasu generowanego przez silnik o 4 dB.
W przyszłości przekładnia trafi do większej ilości modeli niemieckiego producenta. Jest ona kompatybilna z napędem na tylną lub obie osie oraz napędem hybrydowym. Skrzynia będzie mogła przenieść nawet do 1000 Nm momentu obrotowego.
W konfiguratorze na polskiej stronie Mercedesa pojawiły się już ceny E350 BlueTEC z 9-biegowym automatem. Sedana wyceniono na 262 500 zł a kombi na 278 000 zł.
Źródło: Mercedes-Benz