Mercedes-AMG GT63 Pro - torowa wersja niemieckiego coupe
AMG zaprezentowało ostrzejsze wydanie modelu GT63. Wersję Pro docenią szczególnie ci, którym zdarza się zawitać na tor. Pozostali też będą zadowoleni.
12.07.2024 | aktual.: 16.07.2024 08:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po premierze nowego GT63 wiele osób narzekało, że auto stało się zbyt "drogowe". To nadal bardzo szybki samochód, choć raczej Gran Turismo niż torowy wyjadacz. Mercedes postanowił więc zadowolić malkontentów, dając im ostrzejszą odmianę Pro, stworzoną specjalnie na tor.
Auto zachowało oczywiście homologację drogową i - co zaskakujące - stosunkowo zwyczajny wygląd. Na próżno szukać tu ogromnych spojlerów czy dokładek. Niech was to jednak nie zmyli. Zmian w stosunku do zwykłego GT63 jest bowiem dużo.
Największą i najważniejszą jest oczywiście zwiększona moc. 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem krzesa 612 KM, co przekłada się na sprint do setki w czasie 3,2 sekundy i 316 km/h prędkości maksymalnej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Specjaliści z Affalterbach popracowali też nad chłodzeniem. Auto zyskało dwie dodatkowe chłodnice silnika, a także po jednej chłodnicy dla każdego dyferencjału, co w połączeniu ze zoptymalizowanym przepływem powietrza powinno owocować większą wytrzymałością w trudnych warunkach. AMG zadbało również o aerodynamikę, ze szczególnym uwzględnieniem docisku przedniej osi. Z tyłu z kolei pojawił się nieco większy spojler.
Warto wspomnieć, że standardem w wersji Pro są ceramiczne hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami, ukryte za 21-calowymi felgami ubranymi w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, co w połączeniu z adaptacyjnym hydraulicznym zawieszeniem ma gwarantować przyczepność w każdych warunkach.
Odmiana Pro powinna trafić do salonów jeszcze w tym roku. Ceny na razie pozostają nieznane, ale można podejrzewać, że tanio nie będzie.